FOLLOWER

Sunday, February 19, 2017

HAPPY BIRTHDAY MAMA


Selamat hrijd kepada my mom @eton_anuar . Tanpa my mom, tak wujud @lalan_food sebab lalanfood wujud kerana dasar tanggungjwb saya sebagai anaksulung utk mpunyai rzki sdri demi bbakti dn mbalas jasa kpd kluarga tcinte walaupun sbgai surirumah. Semoge mama dberi kesihatan yg baik, panjang umur supaya dpt bsama-sama kiteorg  adikberadik sampai tua dan semoga sejahtera dunia akhirat mama, terime kasih sbb jd mama palingg best 😘



________________________________


Sekarang mama dah 46tahun,

I pula 27tahun,



Dulu mama tak macam mama yang sekarang, mayb dulu mama dengan abah muda lagi, garanggg sangat-sangat, tapi i syukur, mama abah garang, so jadi lah i ni manusia heheh.



Garanggg tau,

Kalau mama balik kerja dan saya lupa masak nasi, mama balik periuk nasi tu kat luar rumah sambil marah2, i pula akan menyorok kat luar rumah sambil nangis dan pk apelah salah diri ni, lupe je, kalau ingat, ofcz la saya buat kan.. hari2 adeee jeee mama marah, abah pun sama, masa muda dulu, kalau abah marah, abah jirus saya dengan air, garang gile...



Lepas 9tahun,

Lahirnya aza,

Peh saya memang tak suka aza dulu,

Dia lahir je semua perhatian fokus kat dia, ni lah ketabahan yang perlu diharungi sebagai anak sulung.

Dah lah aza tu kuat mengadu, ade je dia ngadu, saye pn memang sakit hati tengk dia, tapi sekarang, dah kamceng da kiteorang heheh



Dah la kene marah je,

Kat sekolah rendah kawan2 buli "anak emas-anak emas-anak emas" padahal idok ler emas mane pun diri ni.. rase stress gile kat rumah dan sekolah,



Sekarang adik2 da besar,

Mama abah pun da tua,

Tak sempat nak marah2,

Tanggungjawab tu saya pegang, 

Kalau aza degil, abah pula report saya 😂😂 abah kata "nasihat adiknye kak"..

Ni la pyebab anak sulung garangkan ? Repeat ah balik kan hahahaha



Untung adik2 sekarang,

Dulu i pun tak bebas macam dieorang,

Takut, apa2 buat sembunyi2,

Then kalau kantoi kene marah lagi,

Sampai blur, nak kene minta izin ke tak, minta izin kene marah, tak minta izin pun kene.,



Sebabtu saya faham perasaan jadi anak sulung, macam ank tiri i elisya, macam anak i kaseh, saya cuba bagi kasih sayang sebaik mungkin, sebab apa pun situasi, jadi anak sulung ni berat.



Tapi bila da besar,

Terima kasih pada mama dan abah,

Jadi la saya yang sekarang,

Kuat hebat perkasa hati kering 😆😆😆😆😆😆 



Dan sekarang,

Bile ingat semula,

Rasa bangga,

Tu kenangan manis tau. Haha

Boleh cerita kat anak cucu,

Lagi2 bila diri sendiri da jadi mak,

Lagi faham apa yang mama abah buat,


Terima kasih mama abah.


___________________________



Yang saya perasan,

Kalau dulu masa remaja,

Kawan baik kite adalah "kawan",

Bila da kawin, ada keluarga sendiri,

Kawan baik kite adala "keluarga kita",

.

Betul,

Sekarang kalau ada apa2,

Cepat2 share dengan family,

Lagi selamat dan sekepala,

.

Nampak tak ?

Aku dah tua.

HAHAHAHAHAHAAH











Sent from my iPhone

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...