FOLLOWER

Thursday, September 29, 2016

RUTIN SURIRUMAH VS USAHAWAN

Allhamdulillah, harini ade oder kerepek pisang 5kg untuk dipos ke penang. So saya call lah suami inform memandangkan harini kan saya balik pagoh sebab nak hantar kerepek.


Nasib baik ingat !
Plastik packaging tinggal sehelai,
Kelam kabut petang tu berdesup balik melaka nk ke cowboy (actually blh je incik lalan pi sorang, tapi weols kan belangkas hahaha)


Gigih la dari jasin ke cowboy (jauh tau), sampai rumah 8.30, kelam kabut memasak pula sbb x sempat singgah kedai makan cz baby tidur dan saya pula nk goreng kerepek.



Ha ramai orang tanya masa bila saya goreng kerepek. Ok macamni seharian saya yang tak sempat merasa boring.


6pagi : subuh. Buat susu anak. Tukar pampers semalaman dia.
7pagi : golek2 atas katil layan anak yang dah bangun sambil lanyak2 daddy dia atas katil 😂
8pagi : buat breakfast, buka lagu fav baby kuat2, buka tingkap
9pagi : breakfast sekeluarga sambil suap baby, then daddy dukong baby round keliling rumah lepastu pi kerja
9.30pagi : baby tidur. Mommy mengemas rumah
10.30pagi : baby bangun. Mndi. Nyanyi sama2. Main sama2. Layan baby sampi pukul 2 ptg. Sambil tu bt packaging oder custmer dn menimbg. Baby tak kacau pn, sbb mungkin da hari2 tgk 😁
2petang : masa ni baby da lunch bert, dia akan tidur 2jam. Saya akan kopek kulit pisang, pulun habis.
4petang : yeay ! Daddy da nak balik, baby duduk booster seat sambil mommy bagi dia tea time mcm makan buah buahan, epal/kiwi ha cmtu lah. Baby hisap buah sambil layan fav song, so mommy siap2 goreng2 utk daddy sambil jeling2 baby. Fuh bsyukur daddy beli tv letak dapur. Penting sgtt sbb tu je la dpt khayalkn baby
5.10ptg : daddy sampai rumah, mkn goreng2 petang dgn dddy. Pukul 6 daddy ke kebun.
8.30mlm : mula goreng kerepek. Sambil tu klu tgu kering tu, smpat juga lah basuh baju ke, sapu2 ke,


Lepastu tidur !
Begitula kisah hidup iols hhehe.
Tk sempat bosan pun,
Ha saya xde letk masak lunch kn?
Sbb saya mmg xmakan tengahari ke petang ke, mkn dinner teman suami je, bt syarat.


Orang tanya, "tak penat ke"
Ok penat mmg penat, tp syukur incik lalan rajin. Dan tk stress sbnrnya, kt dapur ada tv, sambil goreng+kupas pisang, kami marathon movie. Skg tgh mlyan movie games of throne season 5 huhu.


Ok da 1.20pagi, jom tidur !
Esk nak balik pagoh semule sbb nk pos barang kt gdex pagoh. Situ murah skit 😂



Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...