FOLLOWER

Sunday, March 20, 2016

CARRIER BABY BAG

Lepas habis gi jemputan,
Incik lalan ajak lah "kualiti time with family" ceh. Bukan apa, haritu saya ngadu kat dia dengan wajah paling syahdu. Saya kata "2mgu lg nk kerja, awak sibuk je, saya pn dh habis pantang, xde ke kite ber3 nk bersama-sama, saya penat dah 24jam duduk rumah. Yela, bby tanggungjwb saya, tp saya penat, awak je lah phibur saya"


Incik lalan gelak melekek dia dgr,
Mmula dia ajk check in hotel,
Tp saya tk nak sbb saya th bulan 3 ni dia busy sangattt sebb last month kn sibuk dengan akikah dan baby tk sihat so dia x tgk pn projek dia. Org len yg handle kn. so sbgai isteri yg bukan kuku besi, saya cuma minta dia bawa saya jalan2 dn cari barang baby.



Dlm masa yg sama?
Nk goda suami beli stroller haha.


TAPI,
godaan x mjadi.

Incik lalan sebut 3 soalan :
1) klu awk sorg2 g shoping cmplx bwk stroller, sapa pula nk tolak troli ?
2) klu awk sorg2 g shoping cmpx, dengan nk tentramkn anak, dgn nk pasang stroller, awk tu gelabah, boleh ke? Nnti bby ngis, awk pn ngis.
3) kli awk sorg2 g shopping cmplx, mcmna nk hndle ank dlm stroller naik eskilatr ? Awk tu gelabah, jatuh nnti. Dn sy pasti stroller akn tperuk dlm stor.


Lalu dengan yakin saya jawab,
"ALA, AWAKKN ADE, SAYA MANE BOLEH GI SHOPPING COMPLEX TANPE AWAK"


dn incik lalan jawab semula ;
"Sbb gi shopping cmplx dengn saya lah xperlu stroller, biar saya dukong dia. Nnti saya juga lah yg pasang / tutup dn tolak sttoller tu, awk jalan berlenggang.."



Hehe.
Betul2 kbiasaan saya jalan blenggang. Incik lalan dukong anak @ angkat barang. Yela, apaguna stamina kuat hari2 mcangkul, kalau dukong anak pun lenguh kan hahaha



Kmudian.
Incik lalan bt pilihan utk beli carrier baby. Harga lebih kurg stroller ! Gila betul x muhasabah bin munasabah. Tapi, serius selesa. Baby boleh baring tau, dn myusu dgn selesa, sambil shopping boleh tidurkn dia, main2 dengan dia dengan selesa. Bahu pun tak lenguh. Serius ! Dn styloooo. Eh bukan baring je, nk duduk kn kekiri kekana depan belakang, sebelah tgn, 2 belah tagn, semua bolehhh.


Masa incik lalan pakai,
Org dah pandg2 dn tnya beli kt mana, sbb serius selesa gila ! Nnti bby da setahun saya bt preloved ye sbb dia untuk 0-12bulan sahaja ;)

Lady faizal,
Fatinfashiekin

Sent from my iPhone

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...