FOLLOWER

Tuesday, December 22, 2015

LAKI AKU


4.45pm,
Rutin balik kerja dia akan call,
Tapi harini happy semacam.


Suami :
Sayang! Sayang nak makan ape! Apa sayang nak, abang akan tunaikan! *happy kemain bunyiknye*


Saya :
Aik, dapat durian runtuh ke! Citer lah. Kenapa-kenapa? Ada orang oder anak pisang 5000pokok ke? Ade orang oder pisang bertan-tan ke? Bonus dah masuk ke? 


Suami :
Semua kat atas tak. Adalah, dapat rezeki terpijak.


Saya :
Main judi ea! Kene no ekor ea!


Suami :
Ishhhhhhh-- maneade.. adelah.. rezeki terpijak ni, tu yang nak belanja isteri..


Saya :
Esk kita pi jusco dn mydin, beli barang2 rumah yg dah nak habis je lah. Lagi elok. 


Suami :
La, barang rumah je?.. tu dah memang rutin tiap awal bulan.. ni nak belanje isteri tersayang yang sentiasa disisi susah senang ni..


‎________________________________________


Very isteri2 dah saya ni sekarang kan? 
Kalau dulu, masa free je, terus ajak jalan-jalan,
Sekarang??-- pentingkan isi rumah dulu, keadaan rumah, ape belum buat, kekemasan sekeliling, ni pun dalam kepala duk pikir bila nk sental longkang rumah. Suami memang bantu, tapi saya kan spesis lorat memanjang.‎


Bila suami kate nak belanja makan benda mahal-mahal kat restaurant hebat pun saya kata "tak yah lah, biar saya masak je lagi sedap.. 1 pinggan RM200-RM300 tu membazir je.. bukan boleh peram jadi emas pun dalam perut, baik saya masak lagi sedap! "



Incik lalan sengih je bila saya kata camtu, dan dia setuju untuk cari barang keperluan rumah esk. terus saya rasa bahwasanya saya isteri yang sangat solehah. *kibas shawl* h‎ahaha


Lady faizal,
FatinFashiekin




No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...