FOLLOWER

Monday, August 24, 2015

KERAP KENCING KETIKA HAMIL

Simptom kerap kencing melanda diri,
Nak kata dsbabkan simptom2 mengandung,
Tak selalu kena.
Tiba-tiba je kena, nnti tiba-tiba je baik.


Saya syak,
Baby suka main kat pundi kencing (-_-")
Saya perasan, setiap kali masalh kerap kencing ni datang, perkara pertama yang saya buat sblm ni. adalah duduk dalam keadaan terbongkok diatas lantai.‎


Before this saya degil,
Degil nk iron semua baju dn seluar incik lalan,
Saya iron atas lantai, incik lalan dh pujuk suruh duduk atas kerusi. Dia offer nk ambil kn board iron, tapi saya degil, dengan alasan nk relax2 sambil tengk tv. Dalam keadaan perut dh kehadapan gigih saya mengiron walaupun mengah dan tak selesa. Kalau sehelai xpa. Ni banyak baju + sluar.


Incik lalan tgk saya termengah dn kata,
"Saya dah kata tak yah iron, nanti saya yg buat, awak degil. Saya dh nak tolong ambilkan board, tapi awak tak nak, sakit pinggang tu nanti, terboyot dn terbongkok2 tu.."


Kesannya,
Sebelum tidur sakit pinggang


Kesannya,
5pagi terjaga dn kerap kencing setiap 10minit


Masa hari pertama kena,
Memang seksa, tapi dalam pukul 3 petang tetiba okey. Tetiba nafsu nk kencing hilang. So confirm baby memang main kat situ sblm ni.


2hari lepastu (harini),
Saya kena lagi,
Saya pk apa perkara last saya buat malam tadi,
Baru teringat, malam tadi nak cas hp, memandangkn charger kat depan tv, saya cas lah sambil baca blog. Dalam keadaan duduk dan tak bersandar, lenguh juga pinggang masa tu, tapi saya kan degil. Hahaha.


Bangun pagi,
Kena lagi penyakit ni.
Incik lalan bisinggg lagi atas kedegilan diri ni,
Dia kata tindakkan saya mendorong baby tu beralih ke kawasan pundi kencing.


YANG SAYA RISAUKAN,
Dah lah saya ada problem uri kat bawah,
Bila ada masalah kerap kencing ni, lagi saya risau,
Is it my uri dh naik ke atas? 
Is it my uri masih kat bawah dn baby menendang2 uri saya sehingga senak ke pundi kencing?


Oh baby,
Tolong mummy ye,
Main elok2 ye baby...


Lady faizal,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...