FOLLOWER

Wednesday, June 3, 2015

KEJUTAN MENGANDUNG UNTUK SUAMI


Sebelum kahwin incik lalan dah kata "kalau bunting pelamin, mesti bersalin febuari tahun depan".. saya buat muka tak berperasaan je bila incik lalan cakap macamtu.


Saya pula asyik cakap "eh, badan rase tak sedap. Nak period lah ni"... saya asyik bagi hint "eh, nak period lah ni".. "eh, berjerawat pula, nak period lah ni".. sengaja saya cakap kuat-kuat, incik lalan pula pandang saya dengan muke toye je. haha.


Bukan apa, saya takut letak pengharapan, takut incik lalan kecewa. Saya pun nak lah bunting pelamin, tapi tak nak lah menonjol sangat. Nanti kalau tak ada, sedih, frust memanjang.


TETAPI,
Bila cek kat UPT sah saya positif bunting pelamin, Ya Allah!!! Seronok sangat.. ikutkan hati ni, nak je call incik lalan terus inform berita gembira ni. TETAPI, saya sabar. Nak buat surprise untuk suami.


Yela, selama ni kan saya buat derk je ‎depan incik lalan tentang bunting pelamin atau tak. Langsung tak berharap, tapi berusaha lah. Haha


Petang tu, saya call incik lalan nak ajak dinner kat luar, saya tak bagi incik lalan ke kebun. So saya bersiap, incik lalan pun bersiap. Bila dah nk keluar rumah, saya tahan incik lalan, saya suruh dia pejam mata, tangan kanan tekup mata, tangan kiri menadah tangan. Saya kata saya nak bagi hadiah sebab dia jadi suami yang baik.


Saya letakkan UPT pada tapak tangan incik lalan,
Saya kata "1----2------3---------buka mata perlahan-lahan"...‎


Incik lalan terus kata "ni apa??"
Saya terus rasa beng-kekk je. Hahaha. Kalau saya kahwin dengan bujang ok lah tak tahu apa tu UPT, ni duda anak 2 kot (-_-") tapi maybe sebab terkejut, incik lalan jadi blur. Dia perhati je UPT tu. Dia belek-belek UPT tu. Then dia pandang saya dan kata "mengandung lah ni ye?"...


So dengan terkulatnya saya jawab "yela, mengandunggg".. incik lalan balas "ada baby ye..".. saya balas lagi "yelaaaa, ada babyyyyy"... then incik lalan happy gile, dia terus cium saya dan berie nak tengk perut saya ;p


Allhamdulillah,
Terime kasih Ya Allah atas rezeki ini,

Untuk anak pertama,
Saya nak anak perempuan,‎
"Felisya Akilah Binti Ahmad Faizal"
---> gambungan nama alisya + akila :)‎


Ok. Bye.
Muah.


Lady faizal,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...