FOLLOWER

Wednesday, June 17, 2015

PERTAMA KALI SAHUR SEBAGAI ISTERI


‎Kebiasaannya,
Memasak untuk suami.
Menyiapkan segala makan pakai suami adalah kegemaran saya.


Tapi since bakal jadi mommy ni,
Terbatas. Saya tak boleh bau nasi yang sedang dimasak / tumisan2 dan bau lauk pauk.
Segalanya membuatkan saya mual.


Jauh kat sudut hati,
Kesian pada suami.
Dia memang memahami,
Tapi serius saya tak sampai hati.


So sahur tadi gagahkan diri,
Ikat hidung dengan kain dn selit tisu,
Aku dah serupe ninja dah (-_-)
Tapi berkat kesabaran ketahanan 
Berjaya siapkan sahur.

-ayam masak merah
-kacang panjang tumis telur


Settle memasak,
Hidangkan dan kejut incik lalan, 
Puas incik lalan memujuk saya supaya makan,
Tapi saya tak nak,
So saya sekadar temankan incik lalan makan.
Saya makan kurma,‎
X sampai 5minit, bau lauk pauk memeningkan saya, saya minta diri masuk bilik untuk menenangkan kepala.


Tak muntah,
Tapi mual dan pening kepala yg mencengkam,
Saya dah sedaya upaya menjolok tekak,
Tak keluar apa-apa, sebab perut kosonggg.,‎


Apapun,
Semoga ramadhan ini saya diberi kekuatan untuk jalankan tanggungjwab sebaiknya sebagai isteri. Dan tak jadi kan mabuk2 ni sebagai alasan. Semoga badan saya kuat! 


Lady faizal,
FatinFashiekin


1 comment:

Han Hanni said...

take care ye..
berpuasa masa ni, memang mencabar dengan kesihatan masih tak stabil.
semoga ramadann ni, awak boleh berpuasa penuh.

insyaAllah, usaha isteri berbakti kat suami di bulan mulia ni akan Allah gandakan pahala dan permudahkan segala urusan awak

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...