FOLLOWER

Tuesday, June 2, 2015

BUNTING PELAMIN

‎Harini 27/5/1015
(semasa saya menaip)

Setelah 10 UPT saya beli,
Dan terbukti "saya mengandung"!!

Allhamdulillah ..
Allahuakbar..
SubhanaAllah..

Begini ceritanya,

Saya kahwin 2/5/15,
Sebelum kahwin, saya period pada 25/4/15,
Menjadi kebiasaan setiap bulan, period saya akan lewat 3 hari.. so next period saya aim 28/5/15..


TANDA-TANDA MENGANDUNG :
Betullah, naluri ibu tak pernah silap kan, pada 23/5/15 saya beli pregnancy test. Semangat! Cek pregnant seminggu sebelum tarikh period. Haha


Saya beli sebab rasa badan semacam,
Antara tanda-tanda mengandung yang saya dapat kesan,


1) LETIH TERLAMPAU :
Serius! Letih! Rasa nak tidur je. Mata ni rasa nak pejam je. Mulut menguap berpuluh kali. Tengah berborak dengan incik lalan pun saya boleh sandar kat dinding dan terlelap. Haha. Incik lalan aneh pandang saya, dia kata "kesian sayang penat, mesti penat drive ni balik melaka".. so saya pn rasa macam letih sbb drive jauh.‎


2) MENGIDAM :‎
Nak kata mengidam teruk, tak lah, cuma teringin sangat kat "tom yam thailand".. ada 1 hari tu, saya cakap pada incik lalan "nak makan tom yam thailand kat kedai boleh?".. tapi incik lalan kata "tak boleh, dah lambat ni, ada urusan".. so saya pn memahamilah. Masa incik lalan bersiap nak keluar, saya keluarkan barang2 nak buat tom yam thai. Then daun limau purut tak ade, terus tanye incik lalan "tk ada limau purut, sedap tak tomyamnya nanti".. incik lalan kata "sedap, cuma tak ada aroma lah".. kemudian incik lalan pun keluar, 1minit lepastu telefon berbunyi "saya bungkuskan tom yam thai ye.. sayang tak payah buat, sian sayang penat".. 15minit lepastu incik lalan sampai rumah, saya makan tom yam thai sambil menangis sebab terharu dapat tom yam, incik lalan pandang saya aneh. Tapi saya tak syak saya pregnant masa ni, sebab saya kan memang aneh.


3) KUAT MAKAN :
Asyik laparrr je. Pagi-pagi dah menghadap kari kambing. Huhu..‎


4) GEMUK :
Apabila kuat makan, harus lah gemuk, incik lalan tegur perut saya, saya pn aneh dengan perut saya. Bila kenyang memang lah buncit, tpi ni buncit 24jam dan keras. So hari2 saya duk perhati perut sendiri depan cermin *nasib baik saya x pakai corset*‎


5) KERAP KENCING ;
Part ni saya memang tak tahan, puas ngadu kat incik lalan, incik lalan kata "penyakit pengantin baru".. masalahnya, kerap kencing tapi tak sakit, lenguh kaki asyik nak ke toilet tau. ‎


6) PERUT KERAS / PERUT KREM :
Tanda ni paling menguatkan naluri saya yang saya prengnnt, perut rase keras, bile tarik nafas dan tahan perut rase krem, macam ada sesuatu dalam perut. Drive pakai belt pun rase perut senak.‎


So bila semua tanda diatas kerap menimpa diri, saya pn tertarik-tarik untuk membeli UPT. Tapi hati berkata "wei kin, kau ni belum delay period lagi, bile seminggu dah delay period baru cek, kau patut period minggu depan, so 2 minggu lagi baru beli UPT"


Tapi! Saya kan degil, beli juga, 5 saya beli. Haha. 
23/5 saya cek : negatif. Rase sedih, tapi pegang perut dan kata "walaupun negatif tapi mommy dapat rasa yang awak ada dalam perut mommy".. very the drama kan? Hahaha


24/5 saya cek : KABUR. Masa ni rase tersengih-sengih, 24jam saya duk google "UPT KABUR SANGAT" dan ramai kata kalau kabur still pregnnt.


25/5 saya cek : KABUR TAPI JELAS. Masa ni happy, kabur tp jelas nampak 2line. Orang pertama saya share adalah abah dan mama, kebetulan 25hb birthday abah, so cakap kat abah "hadiah kan abah cucu" hehe,


26/5 saya cek : KABUR TAPI MASIH JELAS. Bawa UPT jumpa kak lai, dan kak lai pun kata "prengnnt ni".. kk ani / nieza / kk sue / kk ain, semua cakap pregnant. Lagi happy dan plan untuk buat kejutan pada incik lalan.


Apa kejutan saya buat? 
Next entry ok :)

*gambar UPT diatas gambar terbaru*

Ada rasa nak share apa2,
Email saya : fatinfashiekin@yahoo.com


Lady Faizal,
FatinFashiekin‎

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...