FOLLOWER

NUFFNANG ADS

RUTIN ISTERI

Allhamdulillah,
Sekarang dah duduk rumah suami.
So dari melaka ke pagoh.‎
Semuanya berjalan lancar.


Dulu sebelum nak kahwin saya selalu risau,
Boleh ke saya ni jadi isteri yang macam mama? 
Yela, pagi-pagi dah bangun tidur,
Pagi-pagi dah basuh baju,
Pagi-pagi kemas rumah,
Pagi-pagi siram bunga.


Sekarang, bila dah kahwin.
Semuanya ada flow sendiri,
Automatik tugas "isteri" terus meresap dalam diri tanpa paksaan. Tanpa rasa penat.


RUTIN :

‎5.30 pagi. Bangun.‎
Pandang suami.‎
Kucup ubun-ubun suami.
Bangkit.‎ 


Pergi bilik air,
Gosok gigi. Basuh muka.

Pergi dapur,
Masak air.

‎Angkat baju dari ampaian.
Sidai baju dari mesin basuh.‎

Pergi dapur semula,
Siapkan breakfast.

Pergi bilik air,
Mandi.‎

Kejutkan suami,
suruh dia mandi dan solat sama.
Kemas bilik tidur.‎

Sama-sama bersiap untuk ke tempat kerja,
Breakfast bersama.

Sebelum pergi kerja,
Cuci pinggan dan cawan breakfast,

Masuk bilik.‎‎
Sapu losyen tangan.
Pakai jam.
Pakai cincin.
Pakai gelang.


8pagi.
Salam suami.
Dia kucup ubun-ubun saya.‎
Pergi kerja.


_____________________________________


Tu lah rutin tiap kali bangun tidur,
Rutin selepas balik kerja belum selaras lagi,
Sebab masih campur-campur.‎

Macam semalam,
Kami melawat rumah ayer keroh,‎
So aktiviti balik kerja masih x ade yg santai2 lagi buat masa sekarang. TV pn dah lama saya tak tengk. Hehe.‎


Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments: