FOLLOWER

Wednesday, May 13, 2015

INDAH PERKAHWINAN


Banyak perkara saya nak update,
Serius banyak.
Tapi saya busy.
Bile terfikir nk update blog,
Godek-godek hp baru teringat,
Gambar-gambar semua kat hp incik lalan.
So asyik hang-hang-hang nk upload story.


Ok atas kesempatan harini,
Saya nak share lah cerite perjalanan saya ke rumah mak mertua untuk majlis dibelah lelaki.


Part perjalanan majlis saya share kemudian,
Saya share keseronokkan kesana sebagai seorang isteri dulu ye :)


Tahun lepas saya ke kedah sebagai "tunang" incik lalan. Kalini sebagai "isteri". Kalini boleh berkepit 24jam hehe.


Sampai kedah dalam pukul 2petang,
Makan-makan kat rumah mertua, then hantar my family ke homestay. Tapi saya stay kat rumah mertua lah. Pukul 6, tgk incik lalan belek-belek pelam depan rumah dia. Sambil tu borak-borak dengan mak ayah mertua. Then incik lalan kata "jom naik motor".


Saya? Terkejut! Haha.
Bertahun-tahun incik lalan mane pernah bawa motor. Tetibe nak bawa saya pula. Ofcz lah iols seriau kan. Lepastu incik lalan kata "jom, kita pusing bendang, nak tunjuk kat orang kampung isteri saya"..


Perasaan saya,
Sangat seronok. Rasa bahagia gile.
Tak payah pergi honeymoon. Round kampung suami kat kedah naik motor pun dah cukup membahagiakan. Peluk dia erat. Dia bawa motor perlahan. Dia tunjukkan sekolah dia kat mana. Dia bawa saya ketempat kenangan dia waktu kecil. Apa dia buat. Kat mana dia bermain. Indah. Cukup indah.


Kebetulan pula,
Masa round kampung, ada pasar malam. Kami singgah. Pi pasar malam sambil saya paut tangan dia. ‎Berpegangan tangan berdua. Tangan kiri pegang tangan dia. Tangan kanan makan tongkeng ayam. Naik motor, suap kn dia dari belakang. Haha. Serius seronok, dengan persekitaran berbeza dengan johor. Serius lah indah! Best wei! Haha.


Incik lalan :
"Orang kalau tengk awak, tak kata awak isteri saya, mesti akan kata awak ni awek saya"

Saya :
"Sebabtu saya selalu pesan, bawa surat pink tu. Haha"


Islam tu indah.
Sebelum sah. Ada banyak perkara harus dipatuh. Harus dijauhi segala larangan. Sebab bila ia nya sah, sememangnya indah :)


Sebelum kahwin,
Incik lalan tak romantik langsung,
Sekarang, saya yang terkejut selalu dengan perubahan dia. Incik lalan kata "abang sayang bini abang, sayang isteri tercinta abang".. so benda-benda ni buatkan saya asyik ternganga. Best wei kahwin! Haha.


Lady faizal,
FatinFashiekin



No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...