FOLLOWER

Saturday, March 7, 2015

SAYA LANGGAR PENGHADANG TOL (SMARTAG)


Harini saya langgar penghadang tol (smartag),
Bukan salah saya ea! 
Maybe timer tol tu problem.

Saya lalu je macam biasa,
Ttibe penghadang tu tturun semua,
Apa lagi "panggggg"


Ok saya cerita secara detail ye,
8.45malam, tol pagoh (smartag),
Masa saya memandu,
Sedang ada 2 pekerja tol berdiri dibahagian smartag seperti membincangkan sesuatu,
So saya dengan penuh kewanitaan dalam pemanduan, melalui nya sambil menghalakan seperti biasa saya lakukan,
Kemudian "tet" bunyi scanner,
Saya lalu je, penghadang tu turun semule,
Kemudian "dang!!!!" saya langgar penghadang tu sekuat hati..


Kemudian,
Saya terpingge dan ternganga,
Saya berhentikan kereta dan tgk sidemirroor.
Brader 2 org yang kat tepi tu pun tercengang,
60saat saya tunggu dalam kereta sebb ingtkn mereka akan datang, tapi tak, mereka buat macam tak ada apa berlaku. Mereka pergi kat penghadang dan betulkan semula.


Saya? Ofcz lah iols blur. Perempuan kan. Xthu apa nak buat. Saya keluar dari kereta, tgk kereta saya. Kemudian saya toleh brader yg tengah betul kn penghadang, saya kata " penghadang tu tiba2 turun".. abg tu balas dari jauh "kereta tak ada apa2 kan?"...saya balas "tak ada, okey je, penghadang okey tak?"..dia balas "okey2"...saya balas akhir "balik dulu ye, terime kasih".... *apa motif aku ucap terime kasih tetibe. Hahaha. Nervous tadi.*


Bila dah start enjin,
Saya mula fikir. Saya salah ke, dia salah.
Saya salah?? Ofcz lah tak, saya buat macam biasa je, nk kata saya lembab bawa kereta, hello, tgk senarai saman lah k. Hahaha ;p


Dan fikir lagi,
Kalau saya salah, mesti brader tu dah panggil saya, salahkan saya, ni tak, dia buat tak ada apa berlaku je berdua, datang ke saya pun tak, macam takut juga.


So kesimpulannya,
Tak ada apa berlaku pun.
Kereta saya Allhamdulillah kebal.



Saya call incik lalan,
Bebel dia kenapa saya tak claim apa2 dgn pihak tol.
Hello, nk claim apa? Langsung tak ada kerosakkan kot. ‎Dan pihak tol sendiri rasanya dalam situasi "hal kecik".. penghadang tu tak patah pun.. cuma ke depan. Paham x? Ye la, bila langgar, dia kehadapan. Mcm besi yg ditegakkn. Kihkih.


Lawak juga bila fikir situasi tadi.
Saya tercengang.
Brader tu pun tercengang.


Mama abah kata,
Mungkin ada masalah dalam setting timer penghadang tu...


Apapun, Allhamdulillah tak ada apa berlaku,
Saya tak kan report hal sekecil ni sampai pihak atasan, yela, siapa nak benda macamni jadi? Kalau saya report mesti org last yang handle bab ni akan kena. Saya tak suka kacau rezeki orang. Sebab saya tahu, "tak sengaja" bukan sesuatu yang dipinta :)


Lady faizal,
Fatinfashiekin






No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...