FOLLOWER

Thursday, February 26, 2015

SAAT AKHIR BERGELAR BUJANG


Semakin menghitung hari ke arah menamatkan zaman bujang, sebenarnya saya ada satu perasaan kecil yang terkadang sayu dibenak fikiran. Iaitu "lepasni aku dah ada suami, jalan hidup dah lain, dapat lagi ke bermanja dengan family macam selalu"


Keluarga kami adalah jenis yang hangout bersama. Kebiasaan saya dengan aza akan lead dan bagi cadangan nak ke mana-mana. Kemudian bila mama setuju, abah pula tugasnya drive.


Macammana agak nya lepas kahwin? 
Malam2 tidur mesti saya rindu kan my lil boy (awal) sbb setiap malam tidur dgn adik bongsu. Setiap malam sebelum tidur akan suruh dia baca doa tidur. Sambil tgu dia lelap mata, saya akan tanya dia apa yg cikgu ajar harini. 


Agaknya lepasni macammana ye.
Saya ni jenis kuat nangis,
Jangan nanti nangis nak tidur pagoh sudah.
Hehe.


Dulu, masa saya 7-8tahun,
Abah selalu balik lambat,
So saya dengan mama akan stay kat rumah tok (kami sekampung), kdg2 pkl 10malam baru abah balik, pernah saya tertidur kat rumah tok, mama dgn abah tak nak kejut, pukul 2pagi saya terjaga tgk kiri kanan mama tak ada, saya nangis kuat dan minta tok hantar balik. Ye, saya kuat nangis.


Dan saya selalu menangis kalau mama abah lambat balik kerja. Ye. Dulu bila weekend, my aunty jaga saya, abah mama kerja, bila pukul 5 petang saya thu mama abah dh balik kerja, paling lewat pun 5.30 akan sampai rumah. Saya tunggu kt beranda rumah wak mah. Perhati satu persatu kenderaan lalu. Mama dengan abah tk juga lalu. Dulu tk ada handphone, so bila mama abah lmbt balik kerja contoh singgah mana2 tanpa bagithu, lepas je 6petang, mesti saya akan menangis tertanya mana mama dan abah.


‎Serius, saya memang kuat nangis.
Incik lalan pun tahu saya kuat nangis.
Tapi, jgn rsau, bila saya nangis,
Saya comel macam emma maembong.
Hahahaha.


Saya ni nampak je gagah,
Tapi sebenarnya kuat nangis,
Lagi2 melibatkan orang tersayang.


Dulu kecik2 orang kata saya budak kuat nangis,
Tapi even masetu saya still kecik,
Sekarang saya dh besar, 
Saya faham apa saya rasa masatu.
Iaitu "takut ditinggalkan dan takut kehilangan"


Thats y I care bout everybdy yang I sayang,
Cuma, diharapnya,
Kalau ada anak nanti,
Jangan anak ikut perangai saya kuat nangis ye.
Jenuh aku. Hahaha


Kesimpulannya,
Semoga saya tak nangis malam2 minta balik pagoh sudah lah ye kawin nnti. Memang lah saya still bekerja dipagoh, tapi suasana akan berubah lepasni, saya ada someone yg perlu dijaga. Sekarang ni, semua mama abah handle‎, mesti nanti saya rindu waktu bujang sekarang niii....


So sekarang saya merasakan nk mengejar masa kehadapan. Tapi saya tak nak tinggalkan masa sekarang. Cemana? ‎*sedih* almaklumlah, 9 tahun jadi anak emas (-_-)



Budak manja,
Fatinfashiekin


 

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...