FOLLOWER

Sunday, January 25, 2015

FITTING BAJU PART1


Assalamualaikum!!!


Harini iols dah pi butik,
Dah tentukan tema warna majlis,
Baju pun dah settle / pelamin dn semua2 lah.
Balik dari kursus kahwin terus ke butik kak salina bridal :) my mama dan abah pun join,
Ofcz lah meriah, iols bawa family kot.
WAJIB BAWA, pilihan mama selalu menarik.
Macam iols ni jenis angguk je.


‎Masa tunggu mama abah settle kat tanjung,
Dan kami lepak coffeebean,
Saya warning incik lalan :
"Yang, ni saya nak pesan, awak tu jenis cakap lepas, kalau tak suka, direct je awak cakap, so pi butik nanti behave, yela, saya takut awak terkecikkn hati owner butik. Nnti kalau dia marah, makeup kn saya macam pondan, sapa susah? Awak juga tau.." 


Incik lalan bising lg konon kata hak pelanggan lah tp mlas iols nk menaip panjang apa yang dia bebel sbb incik lalan memang jenis banyak complain bab2 yang saya rasa saya suka. Dia memang tak sependapat dengan saya selalu.


Kemudian,
Saya tunjuk pada incik lalan contoh pelamin yang saya nak- warna yang saya nak- dn dia memang bantah lagi apa yg saya suka (-_-) lepastu dengan muke sakit hati saya kata :

"Sayangg, selama ni yang duk pilih kan baju untuk awak siapa? Saya kan. Yang selama ni pesan kat awak mana wrna awak handsome, mana wrna awak nampak pucat? Saya kan...so, saya tahu apa terbaik untuk awak, tak kan saya nak biarkan suami saya tak handsomeee" baru lah dia berhenti berbetah dan membantah sambil sengih2.


TIBA DI BUTIK

Ada patut kak salina ingat kan abah saya bakal pengantin lelakiiii. Hahaaha. Incik lalan masuk butik lambat, so cuma nampak abah. Hehe.

Harini tengok baju nikah,
Tengok baju sanding.
Sepanjang dalam butik, incik lalan diam je.
Saya yang paksa dia memilih warna baju,
Yela, amboiii, masa kt cafe td berdentum dentam statement nak warne tu ini, bila sampai butik, silent je. Tersenyum sipu. Semua dia setujuuu.


Allhamdulillah,
Urusan dipermudahkan,
Baju sanding sangattt saya sukai! 
Mula2 bagi incik lalan cuba dulu,
Bila dia segak keluar dari bilik persalinan,
Giliran saya pula masuk bilik persalinan.
Keluar je dari bilik persalinan, terus saya kata
"Sayangggg! Cantik tak bakal isteri awak! 
Macam princess tak! " saya kan gedik. Haha.
Incik lalan, senyum perhati saya. Diam maknanya cantik lah kan. Haha.

Ada gambar berdua saya dengan incik lalan,
Tapi biarlah privacy ye,
Sebab untuk official tunggu tarikh sebenar :)

Then, tukar baju nikah pula,
Pun gojes!! Saya suka bajunya!!
Saya kata pada incik lalan
"Sayang! Cantik x! Mesti nanti masa nikah, awak pandang je saya awak akan terpegun melihat saya dan kata 'cantik isteri abang'" haha 


Kak salina dan mama memang dah tak pelik dengan karenah saya, saya kan memang mengada. Incik lalan pula memang saya dah sahih tahu, depan org dia shy guy, ape lagi, saya memang suka bahan dia. Tapi membahan dalam menjaga batasan :)


Paling best, 
Kak salina kata
"Ekin, awak diet ke? Awak kurus, serius kurus, macammana awak diet"
Ok. Masa dengar ni terus iols kata pada incik lalan "did u hear that!!!!!" 


Puas kak salina tanye,
Apa awak makan? Mcmna boleh kurus?
Saya cuma kata "diet atkins kk"


Sehingga sekarang ios tengk perut sendiri sambil kata perlahan-lahan "aku dah kurus-russs-russs-russs" balik tu terus squat! Terus sitt up! Haha. Terus berjuang! Ada masa lagi untuk create body idaman bakal suami. Bak kata penceramah, dah boleh praktis joget tiang / gelek gerudi / gelek arab. Haha. Serius k, penceramah kursus kawin yang cakap :p


‎Allhamdulillah untuk kelancaran program harini,
Sangat happy. Next program. Confirm kan design kad kahwin. Dan goodie bag for VVIP :)


Lady faizal,
Fatinfashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...