FOLLOWER

Friday, November 7, 2014

SI KATAK


"Awak ni macam katak lah,
tapi bukan bawah tempurung lah,
Bawah helmet, moden sikit"
-incik lalan


Saya bukan jenis lepak dgn kawan2,
Pergi konvoi sana-pergi konvoi sini,
Pergi melancong dan bercuti dgn kwan2,
Tu bukan jiwa saya. Kalau saya pergi pun, hati saya akan menjerit "bila nak balik?"


Macam pi teambuildg kat pahang haritu,
Malam tu saya mesej incik lalan :
"Tak boleh tidur-kalau dekat, dh lama minta awak jemput"


Then saya mesej adik saya aza :
"Tak boleh tidur-tak sedap hati lah kat tempat orang-rasa nak nangis"


‎yang faham saya,
Incik lalan je.
Dia tahu, sebelum nak pergi mana2 dia akan singgah toilet petronas, even saya xnak ke toilet pn dia akan paksa sbb dia tahu nti saya lorat nk ke toilet dn saya sgt mmilih toilet.


Dia tahu‎ kalau dh 1 jam berjalan, saya kena pergi makan kalau saya lapar nanti saya jalan terkedek-kedek macam robot bateri dah weak dan termengah mengalah kan org semput teruk, padahal propa semata ;p


Dia thu, bila saya dah kenyang saya akan happy dan dia boleh ajk saya kemana pun saya akan on. Lepastu saya punya otak pn akan boleh respon dengan laju. Siap boleh tawaf 3kali shopping cmplx.


 
‎Bila dh ada kereta baru dan semangat baru, ingtkn sy akan berubah lah sosial sikit kan, manatahu hangout dengan member sana sini. Saya kan muda lagi. tapi malangnya tak, saya memang jenis bkepit dengan family dan incik lalan. Saya sendiri pelik dengan sikap saya dan sering mengeluh mengenangkan nya. Kenapa laaaa tak havoc langsung bab enjoy jalan merata ni.


Maybe faktor tumbesaran. Hehe.
Ye, zaman sekolah menengah dikala kawan2 saya dah ke bandar tanpa pemantauan mak ayah, pergi sendiri dengan kawan2 konon cari buku belajar di the store wetex muar padahal dating kat macD wetex. Saya? Still dengan my family. Sekeluarga teman. Haha. Teringin nak kemana-mana, semua dgn family. Nak cari apa, nak beli apa, sekeluarga teman. Sbb myfamily muda lagi, adik2 kecik lagi, so bila bab bjalan sekeluarga, weols enjoy. 



But now i'm proud,
Bila kita tak pernah hangout dengan member2 sangat, then kita ada pasangan yg boleh jadi kekasih dan dalam masa yg sama bestfriend, lagi syok tau. Kite xde experience tu, so kita jakun, then kita have fun dgn dia.


Contoh : 
Saya tak pernah main bowling / pegang bola bowling, so saya kata pada incik lalan "awak, pada tarikh ------ ni pertama kali saya pegang bola bowling" lalu incik lalan pun guna jari telunjuk dia, tonyoh dahi saya dan kata "POYO" hahaahha


Pada korang yg kaki bkepit dgn family kemana-mana, saya tahu, uols mesti jeles gila tgk member2 yg duk upload "sedang mendaki gunung tahan"-"sedang makan mee siput disebuah kedai yang terkenal dimalaysia"- korang ada niat teringin, tapi korang setakat ada niat, nak pergi malas. Hati sentiasa tak da semngat dn mood.


Korang just kene cari "someone" yang korang tak kan boring menghadap dia 24jam, dan dia pun tak boring menghadap korang. Apa yg uols tak pernah nak buat, uols akan buat. Dan uols akan kata "ni pertama kali--" trust me, ia merupakan ayat yang sngat menarik untuk perhubungan. Dn cnfirm partner korg akan smngat bwa korg jln2 lh mmndgkn dia thu korang adalah "si katak" hahaha


Lady faizal,
Fatinfashiekin



No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...