FOLLOWER

NUFFNANG ADS

RESEPI POPIA NESTUM PALING MUDAH RINGKAS

Siapa tak tahu buat popia nestum ni,
Memang aku cubit2 korang tau.
Senang gila tahap pejam mata pun boleh buat. Hehe.

Semalam bila dah siap bt,
My adik lah paling suka
Dia kata "wahhh sedapnyaaaa,
Wahhhhhsedappp.. nk lagi, sedappp"

Ok jom tgk step by step,
1st time bt pn cnfirm jdi !
Jgn risau !

BAHAN2 YANG PERLU ADA :

1) Lidi @ straw @ chopstick
2) 3 sudu tepung gandum
3) setengah cawan air ( utk dcmpur dgn tpung gndum)
4) 5 sudu besar horlick
5) 5 susu besar nestum 3 dalam 1
( nestum baby mahal ok, saya guna je nestum 3 in 1, murah ! )
6) 3 sudu besar gula
7) blender utk kisar bahan no 4 / 5 / 6
8) minyak masak untuk mngoreng popia
9) gunting utk mgunting popia

CARA-CARA MEMBUAT POPIA NESTUM

1) campurkan tepung gandum dan air sampai sebati dan ketepikan
2) ambi 1 helai kulit popia, dan gulung mengguna kan lidi / straw / chopstick
3) fungsi tepung gandum dan air tadi utk menampal hujung kulit popia supaya tk tbuka semasa menggoreng.
4) gunting popia secara menyerong
5) panaskan minyak dan mula menggoreng kemudian toskan.
6) blend kan nestum / horlick dan gula
7) gaulkn popia td bsama bahan yg diblend

SIAPPPP !!!!!!!!
popia nestum ni juga boleh djadikn salah 1 menu kuih raya.
Menu kudapan sambil tgk drama pun boleh.

ladyfaizal,
Fatinfashiekin

No comments: