FOLLOWER

NUFFNANG ADS

TUTORIAL DIY MAKEUP SIMPLE

Nak kata tk tahu makeup,
Saya ni, tahu lah juga.
Tapi x lah mahir

Setakat conteng muka sendiri,
Lepastu perasan cantik. 
Tu saya thu lh.


Saya dah survey harga makeup dikwsan sy,
Lingkungan RM200-RM350.00
Peh ! Senangnya manusia buat duit.
Klu byr mahl then wajah sy btukar jd macm maya karin ke,
Nora danish ke, sgp juga lh nk bayar,
Ni tk, tkt mcm opera cina. Hehe.


Tambahan pula,
Ini adalh mjlis pertunangan,
So saya nk pihak incik lalan mengenali saya dgn wajah saya,
Yela, nti klu surh MUA makeup ttiba tebal 5 inci,
Terkejut pihak incik lalan.


So saya bt kputusan,
Makeup sdri,
Make it simple n sweet.


Oleh itu,
Saya berusaha untuk mmhirkn contengan wajah saya,
Belajar teknik yg betul,
Antara yg PERLU DITITIK BERATKAN dlm solekan,


1) Mcmna nk countr wajah dn shadingkn jd
Muka kita ni bujur sireh. 
-teknik ni dpt menguruskn wajah dn badan,
Kelihtan cantik digambar ;p


2) Teknik nak lukis kening tnpa
Perlu mencukur.
-kening yg mnaikkn seri wajah muka kita,
Percayalah. Bab kening mmg kena work hard,
Salah cara, korang jdik sinchan. 

3) Cara memakai bulu mata palsu
-saya pelik mcmna lah che ta blh tahan bulu mata tebal kt mata,
Saya ni perit mata dbuatnya hehe. Bulu mata mbantu mgalakkn wajah.

4) Cara apply eyeshadow pada mata
-bb eyeshadow ni mudah, cuma, kena kemas,
Salah cara, mata anda akan nmpak bengkak.


Ruangan pencarian utube saya mengenai cara makeup,
Cari di utube MICHELLE PHAN :)


Untuk kwin nti pn incik lalan suh mkeup sdri,
Dia kata dia puas hati dgn car sya makep
Saya sdg fikirkn,
Nikah maybe lh saya makeup sdri,
Part sandinggggg. Tgh difikirkn hehe


LADY FAIZAL,
fatinfashiekin


Sent from Samsung tablet

No comments: