FOLLOWER

Tuesday, June 3, 2014

TEMPOH PERSIAPAN PERTUNANGAN

TEMPOH PERSIAPAN PERTUNANGAN

JULY2013 : DILAMAR. ACECECE. HAHAH. BELI CINCIN TUNANG / NIKAH / BARANGAN KEMAS (MAS KAHWIN)
 
OKTOBER2013 : MY BIRTHDAY, INCIK LALAN BAWA JUMPA FAMILY INCIK LALAN
 
MEI2014 : TUNANG
 
_____________________________________________________________________
 
Persiapan pertunangan saya bermula JANUARI 2014, still tk tetap tarikh tp saya dah mula mencari barang secara sedikit demi sedikit. Orang akan kata "awal lagi" / "ala, setakat bertunang" dn nasihat saya, abaikan apa orang nk kata sbb persiapan awal sgt menyenangkan kita.

 
Macam saya, saya suka, step by step.
Every month dpt gaji, saya akan makesure settle kan something. Rasa lgi mudah, tk membebankan dan sgt efektif.

 
1)JANUARI :  PENENTUAN WARNA :
tk perlu lah nk mencari warna kegemarann hati sangattt, dri pengalaman saya, warna yg saya suka dn dah berangan2 baju mesti tk ada pilihan / tk cantik. Sedih. Huhu. So saya ambil keputusan, pilih baju yg berkenan dihati dan baru tetap warna. Bila dh dapat baju baru lh boleh fikirkan, tema lain sperti goodie bag dan lain2. BAJU RM 140.00
 
2)FEBUARI : DIY PELAMIN :
Masa ni mmg bersemangat waja men google pelamin2 DIY sendiri,
1 meter kain bharga RM10.00 sahaja, total kain untuk bantal, kain untuk pelamin, dan semua, RM 90.00 + Bunga pelamin + Aksesori pengantin. TOTAL RM 250,00.
 
3)MAC : GOODIE BAG +VEIL :
1helai dari Rm1.50 dapat diskaun RM0.70, saya beli 50helai = RM 35.00.. Incik lalan teman pi jakel beli net veil RM 50.00 (2meter) + beli bunga untuk handboquet / bunga hantaran RM 25.00. TOTAL RM 110.00.
 
4) APRIL : HANTARAN
Mencari brg hantaran :) 
 
 
P/s : apapun rasa beruntung sbb makan2 dsponser oleh my parent. Dulang hantaran dsponser myparent brangan dalam goodiebg pn my parent. Tokok tambah brgan pn my parent. Kanopi pun my parent.
 
 
Tips : makesure download masterlist, makesure jgn last minute, . 

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...