FOLLOWER

Thursday, June 5, 2014

MACAMMANA SAYA DILAMAR

Assalamualaikum,

saya still ingat, bulan july, incik lalan ajak makan di mitc Melaka. 8 malam, actually dah seharian suntuk berjalan. so dinner tu adalah destinasi terakhir, dan lepastu saya nak direct balik. dah malam kn. tetapi, tiba2, tengah syok makan. incik lalan kata "lepasni jom cari cincin"

cara, intonasi dan gaya penyampaian incik lalan,
sangat slumber dan sempoi, tak da nya macam drama2 tv tu ye. melutut ke. xda.
tiba2 dia kata "jom cari cincin".

perasaan saya masa tu, cuma tergamam. terkejut. selama ni saya orangnya kecoh dan banyak cakap, tapi jadi terdiam. makan cepat2 dan follow incik lalan pi poh kong, terkejut ok !! tetiba pasangan ajk cari cincin, xda tanya2 dulu, xda plan2 tarikh, secara mengejut. yela, kalau inform awal, boleh lah saya google design2 cincin latest ke kn. dh lah saya ni OUT mgenai barangan kemas. seriously bb2 barangan kemas saya sgt x ladies. selalu saya kata pd incik lalan "haih, awak kalau ada ank perempuan dgn saya, xda nya lah pakai brang2 kemas ni, saya ni rock, diri sendri pun sempoi, xda barang kemas" haha. even cincin kt jari saya incik lalan belikan konon nk tjuk saya x single yg slu saya pakai pun kemik2. hehe. saya kasar okey. kasar dn becok


ok, kita sambung,
masuk je pohkong,
incik lalan suruh saya pilih cincin..
masa ni saya memang terpingga tahap mata panda.
tapi dalam kepala cuma pk "crik biasa2 je lah, takut mahal cri yg hodoh"
incik lalan mmg x masuk campur ats pemilihan saya.
tapi yg saya pk x cantik tu lah yg mahal ye tuan2 puan2,
sebab biasanya cincin belah rotan hodoh
lg mahal bbnding cincin berfashion dn bercorak.
SEBAB, berat cincin.
haih, lembab betul saya ni.
so nk inform, cincin tuning saya sgt simple.
yela konon pk hodoh tu murah. hahah
lepastu saya kena marah dgn incik lalan dn mama.
mama kata "corak cincin mcm zaman mama anak dara"

dah pilih cincin,
pilih pula barangan kemas,
part ni saya mmg failed,
untuk ni incik lalan yang pilih, saya tercengang je.

lepas settle pohkong,
incik lalan ajak pula ke habib,
saya Tanya "kenapa tk cari kt pohkong ?"
incik lalan kata poh kong kalau diamond x berbaloi,
akan rugi,

then, direct pi habib pula
saya call my parent kata balik lambat, cari cincin. hehe.

masa kt habib,
susah hati dibuat nya, semua berkelipan,
part kat habib incik lalan juga carikan.
saya tk reti lh. Blur.
sbb tk minat tau. .
dn segan kot nk pilih2,
so bagi incik lalan pilih dn saya terima dgn rela hati.
acecece,

pukul 11malam, settle !
ontheway balik, call incik lalan dengan suara pling lunak merdu romantic,
ucap terima kasih sambil senyum malu2 haha

actually ada kes mengenai cincin yg saya beli di poh kong,
haha. salah saya. seminggu sebelum tunang bru kalut.
kalau rjin nti saya buat enty,



lady faizal,
fatinfashiekin

 

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...