FOLLOWER

Thursday, April 3, 2014

#CUTIJOHOR



Isu cuti johor hangattt diperkatakan. Wartawan dunia blogger ramai yg mmuat naik topik ini. Forum2 trending dengan buah fikiran masing2.


Hmm, bagi saya.
Mana2 cuti pun saya sokong,
Mungkin kerana saya masih tidak berkahwin dn mmiliki ank2 yg bersekolah.


Isu cuti johor ini, turut dirasai  bahangnya with my parent. Yela, abah dn mama adalh kakitangan swasta. Cti hanya pd hari ahad, manakala adik2 saya pula bersekolah pd hari ahad, adk sy yg diasrama pun sdh pulg keasrama pd hari ahad. Saya pula bekerja pd hari ahad. So tk dpt hangout dgn family mcm dl, kalau dulu, sure weols ada picnic sama2, shopping sama2. Sekarang kalau nk hangout sekeluarga hny ada 2 pilihan 1) ponteng sekolah 2) hangout pd wktu malam.




Ia tidak membebankan, tetapi menggangu silaturrahim kekeluargaan. Andai ingin dilaksanakan berpanjangan, sy berpendapat, sewajibnya diselaraskan cuti gov dan swasta.



Anak johor,
Fatinfashiekin




Sent from Samsung tablet

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...