FOLLOWER

Sunday, March 9, 2014

MISI MENCARI BAJU

Semalam pi round melaka.
Mencari baju yang vouge dan glam lah kan ! Hahaaha. Ok. Kidding. Mencari pakaian untuk dipakai.


1st plan memang nak beli terus. Senang lah tk payah tangguh2. So peneman biasa, incik lalan lah. Mama dah survey belah muar. Saya survey belah melaka. Dan saya merasakan melaka tempat lagi best. Butik confirm lah bersepah.


Tapi,
Tak da maknanya.
Bawa peneman yang salah.
Dia ngekorrr je saya nak pi mana.
Yang panas hatinya.
Suka hati jeee mengutuk pakaian kat situ. Dah lah sales girl tu pun ada. Puas dah besar kan mata bagi isyarat "diamm--" tp dia buat dunno je.


Then dia Complain baju tu. Complain baju ni. Lepastu siap paksa kita berkenan baju dia pilih. Memang gamat lah kan. Incik lalan punya suara pula dia tu jenis tak tahu mengumpat. Directtt laju je dia punya ayat dengan suara dia yang langsung tak switch low. Bila kita kata "suara awak kuat lah ! Perlhankn sikit !" Dia akan kata "TAKKKKK MANA ADAA KUATTT" tapi lagi kuat bunyi nya (-_-") *pitam*


Dia bagi kritikan sejujur-jujur kritikan bercampur dengan muka buat dunno je menandakan dia betul. Aduh ! Saya boleh kena sakit jantung sebab terpaksa tahan nafas hindarkan hidung kembang akibat terlalu marah. Hahaha.


Dari 1 kedai ke 1 kedai.
Sampai kan kiteorang buat promise sebelum msuk kekedai dan kata "janji ! Dalam kedai tu nanti jgn ckp apa2 ! Jnji---!" TAPI bila masuk je, mula dia bt perangai lagi. Kalini saya besar kn
mata sambil kata "apa pesanan kat luar kedai tadi----" sambil cover line dengan ayat paling lembut ttapi keras bserta mata yang besar. Dia pula tsengih-sengih. Tapi masih mengekor.


Lagi sakit hati,
Bila kita berkenan dan berbincang dengan sales girl. tetiba ada suara latar yang menggeramkan berbunyi "ee, awak tk sesuai ! Awak gemukkk ! Mana sesuai ! Lepastu kurang ketinggian..--- awak nampak tebal. Betul, saya cakap jujur--!!" Penuh bersemangat statement dia bagi. Dan penuh beremosi saya jeling pemilik suara tu. Dia kata saya nampak tebal !!! What !! Teballlll *pitam*

Dan last, tak jadi beli apa2.
Langsung tak beli apa pun.
Bazir masa dan tenaga.


Last2, beli barang dapur.
Tu je lah yang penuh troli.
Apa nak dibeli tk beli.
Apa yang tak nak dibeli tapi dbeli (-_-")


Kesimpulan disini,
Aku ? Tebal ?
*pitamlagi*

---------------------------------------------------------


Aha ada cerita lagi !
Tengah konon2 kecik hati sbb incik lalan sound saya asyik nk makan3. Dari tingkat 2, saya pandang lah tingkat bawah. Yela, malas layan bebel3 panjang.


TETIBA, nampak kembar incik lalan uols !! Masa ni lah dia kena dengan saya balik.. repeat game ! Tdi dia kenakan saya. Ni saya kenakan dia. Hehehe.


Ada lelaki pakai baju sejenis, sewarna dan setepat dengan dia. Hahaha. Malu gila. Tapi mamat tu x perasan. Dia tingkat 1, kami tingkat 2, bila saya kata "eh ! Awak ! Ada kembar laaa ! Peh ! Sebijik lah ! No jersey pun sama lah ! Warna sama ! Seluar nasib baik x sama !! Malunyeee klu tserempak" Hahaha. Lepas tu dia gelak sampai sakit perut sambil ketuk dahi saya.


Situasi yang memalukan ok. Malunyee hehr. Then kami dah macam penceroboh super market dah sbb nak makesure tak bertembung dngan kembar incik lalan tu. Haha. Tapi kalau bertembung, saya dah plan akan jalan jauh dari incik lalan sambil bt x kenal. Haha. Even dia jerit2 "sayang !! Sayang !!" Sumpah langsung saya tak toleh dan tak manyahut. Heheh.

Bukan kejam.
Tetapi menjaga nama baik !


With love,
Fatinfashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...