FOLLOWER

Saturday, February 8, 2014

TEKNIK BERKOMUNIKASI

Harini incik lalan suh teman dia pi cari barang, mmula jusco lepastu tesco.


Tengah borak-borak dengan incik lalan dengan soalan "kenapa kita dapat plastik orang lain x dapat pdahal harini kan hari save environment??"


Lepastu ada dengar suara "hai doktor".. Ada 2 pmpn cantik. Sambil senyum mesra.


Rupanya Staff incik lalan tegur, Automatik muka saya biru, kaku, beku, kelat. Sambil buat2 bz tgk eskilator fungsi x. Haha.


Entah. Tak reti lah. Camna nak berkomunikasi ek secara profesionl ? Sepatutnya saya ni, senyumm dan kata "hai, saya fatin" kemudian bersalaman. Ni tak. Yang saya pikir "alamak ! Staff incik lalan pulakk ! Mulut aku comot x ek ! Aku baru makan ayam ni !! Tudung senget x ?" even xde orang perasan hahaha.


Memang lah saya banyak cakap,
Tapi tengk kawasan. Dan tgk siapa. Sebab saya banyak cakap lah saya selalu salah cakap. Tapi bila saya tak cakap still bwajah nk cakap sesuatu hehe.


Kesimpulannya, ssapa terserempak dengan saya kalau uols tegur tapi saya macam sombong. Sebenarnya otak saya tgh memanaskan enjinnya dengan soalan "apa harus aku respon"


Aha baru2 ni pi jusco juga, tengah saya menguap ada seorang cina tenung saya. Rupanya tu boss incik lalan. Hahaha. bayangkan lah, dalam mall, menolak troli dgn muka bosan kemudian menguap besar. Then ada orang pandang. Haish. Timing slu x kene.


With love,
Fatinfashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...