FOLLOWER

Tuesday, November 26, 2013

KEHILANGAN DIARI HATI (KAWAN)

I miss my best GIRL friend.
Dia selalu bagi saya hirup nyawa bila saya letih dan hampir putus nyawa.

I miss the way dia senyum dengan lembut dan tak jemu meminjam telinga dan lidahnya untuk sentiasa menyuapkan saya dengan semangat.

I miss her damn much too much !
Really miss her !

But now,
Dia hilang

Puas dicari tapi saya tak jumpa,
Makin jauh.
Makin kelam.

Jasad dia berdiri didepan saya tetapi hati saya berkata "Roh dalam jasad ini bukan milik dia"

Puas hati saya memujuk diri saya,
"Dia masih yang lama,
Mungkin dia letih"

Perbualan pertama.
Perbualan kedua.
Dan berlanjutan.

Hari ke hari,
Ke bulan dan berlarutan.


Dia memang dah hilang.
Dari mata, dia sedang berbohong.
Dari lidah, dia sedang menipu.
Dari sikap, dia sedang berpura,

Pada pandangan saya seorang sahabat yang sangat mengenalinya,
Dia sedang membentengkan hatinya,
Dan dia tidak mahu dibantu.



Kawan,
Ingat lagi ? Masa awak single, saya merupakan sahabat baik awak.

Kawan,
Jangan jadi orang lain.
Kerana awak yang dulu sangat bharga.

Kawan,
Saya kat sini. Ada untuk awak.
Lembut kan hati,
Jangan tahan air mata.
Sebab saya tahu berat bebannya.

Tetapi selagi mana awak nak bertahan sendiri. Harungi dengan tabah.
Saya selalu minta Allah untuk jagakan awak.

Cuma,
Sunyi rasanya bila kita saling tak berkongsi rasa semata awak berpura kuat dihadapan saya dengan senyuman hambar awak itu.



Wasalam.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...