FOLLOWER

Thursday, November 28, 2013

ALLHAMDULILLAH

Salam.

Kereta saya dah serams untuk dibawa. Untuk pemanduan jauh memang saya dah tk berani. Setakat dari rumah ke farmasi je saya berani. Tu pun setiap pagi dan malam abah akan cek kereta saya. Nk makesure temprture ok dan ank gadisnya tak rentung dalam kereta haha.

Saya terpaksa akur bahawasanya penyakit kereta saya semakin melarat. Dan andai saya bersikap keras kepala dan masih nak repair kereta tu pada harga 5k. Andai dia ulangi lagi permasalahan, nescaya saya meroyan ;p

Masa mula2 incik lalan nasihat saya supaya saya menerima hakikat penyakit yang dihidapi kereta saya dan ia akan lumpuh apabila tiba masa, actually saya still berdebat dengan incik lalan. Saya masih pertahankan kereta saya dan saya kata "apa jua jadi, nk repair"

Pada cuaca yang mendung-
Angin yang kencang-
Pada hari Jumaat-

Incik lalan kata :
"Awak balik pukul 6 kan ? Tunggu kat farmasi, 6.45 saya sampai"

Sanggup dia datang semata nak explain pada saya yang saya salah. Dia betul. Hehe.

Dan saya ada btanyakan pada ramai pihak iaitu kawan-kawan, my aunty uncle dan ofcz lah my parent. Dan aha my boss. Semua tak ada langsung bersetuju dengan saya. Semua berkata "tukar baru"

So, hari jumaat kene brain wash,
Hari sabtu minta boss sign dokumen,
Hari ahad incik lalan datang rumah saya,
Jumpa my parent dan terus ke eon melaka.

Semua incik lalan settle kan,
Sebab saya apa pun tak faham.
Malas nak dengar encik sham terangkan,
Yang saya buat, belek2 kereta. Huhu.

Isnin-selasa-rabu,
Banyak bank call.
Dan saya ambil intrest paling rendah iaitu RHB. Allhamdulillah. Incik lalan kata jangan ambil maybank sbb dia beli nissan sentra, intrest sangat tgi. 1 hari lewat bayar pun dah kena denda pada kadar yang tinggi.


Kemudian,
Harini encik sham call kata loan lulus dan dah boleh sign aggrement ! :)


TETAPI,
Warna pilihan saya memerlukan masa sebulan untuk ada. Sekarang yang ada cuma warna silver. Ah ! Muak dgn silver lah. Incik lalan da silver. Tak kan saya pun silver. Bosanlah. Nk muntah (_ _")


Tak pa lah,
Tunggu lah warna pojaan hati.
As long happy. Nti pilih warna tak digemari takut rasa sakit hati pandang kereta tu. Hehe.

Big thank-u to incik lalan kesayangan sebab dia lah yang paling banyak tolong dari A sampai Z. Dan to mama abah pun tq sebab sudi jadi penjamin pada anakmu yang baru pertama kali buat loan dengan bank. Haha. Kepada kak alai, terima kasih sebab tandatangan dokumen ! Muah Muah Muah.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

hajar hazizi said...

EHM3...SUPRIMA S TU..NAK PINJAM BOLEH..HIHI

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...