FOLLOWER

Wednesday, August 14, 2013

#TERMINELSUP (BUKIT PASIR)

saya kan selsema teruk. Raya pertama sampai naik kerja. Tebersin-bersin. Huhh, orang datang beraya, saya pula tersadai kat bilik sebab lalok telan ubat selsema overdose. Tapi still tak baik-baik.

Puas segala ceruk benda yang mendatangkan kegatalan hidung dipunggah jauh keluar dari bilik. Si kepus (my cat) pun saya warning jangan masuk bilik. Segala fabric yang memudaratkan pun saya jauhkan.

Tapi, masih hidung tk nak sihat.

Hidung dah memang bermasalah,
Ditambah dengan ulser mulut disebabkan makan ketupat lahap dan tergigit bibir. Ditambah lagi masalah gigi blubang yang saya biarkan akibat fobia pada doktr gigi.

Bertingkek tingkek lah dugaan.
Tapi yang penting ! Buat muka cool. Pergi kerja pakai facemask knon bajet selseme sikit tutp2 mulut bagai. Padahal pakai facmask sebab hidung tersubat. Bernafas guna mulut. So disebalik facemask, mulut tercungap cungap macam ikan flowerhorn. Hahaha.

Semalam, settle je open house, makanan licin. Then lapar. Nak masak memang tenaga habis. So tanya abah "jom pekena sup gear box!" Semua setuju, terus terjah.

Sampai je, oder, dan oder sampai cepat. Mama oder sup campur. Abah oder sup tulang. Aza oder sup daging, saya pula sup gear box ! Baru nak menyedut. My lil kesayangan (awal). Dia tenung hairan tengk saya makan sup guna straw. Dia letak game, pelahan-pelahan dia datang sebelah saya "nak rasa!".. saya jeling dia dan kata "dah agak daah".. Kemudian, mangkuk saya jadi hak dia !

So oder lagi semangkuk gear box.
Kalini minum air. Disebab kan selseme, saya better susu tarik gelas besar ! Hangat dan lembut buih mendamaikan. My lil awal, tengk saya dan kata "nakkk rasee".. Huh, apa saya suka. Memang dia suka. Dan dia lagi suka sebab tahu saya memang suka dia so saya tak kan marah. Haha.

Dan harini, Allhamdulillah. Hidung kembali ok. Dan kini saya trauma pada minuman berais dan bergas. No no.

Salam syawal,
Fatinfashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...