FOLLOWER

Saturday, August 3, 2013

BAIK DIBALAS BAIK

Tak cerita lagi kan.
Ada pak cik dan mak cik suami isteri (pelanggan). Datang farmasi. Saya pun kata : "hai cik.. Remafen ye ?" Sambil tersengih sengih. Almaklumlah. Saya ni kan mesra alam.

Kemudian mak cik tu hulur pada saya, dan senyum. Then pesan, raya kena datang rumah :)

Tersenyum saya. Allhamdulillah.
_________________________________________

Kadang-kadang kita tak sedar setiap apa yang keluar dari mulut kita. Oleh itu, berjaga-jagalah.

Buat orang yang berada disekeliling kita bahagia dan gembira bile berdepan dengan kita.

Dan,
Jangan buat orang terluka dengan sikap kita yang tajam dalam berbicara dan acuh tak acuh.


Bila kita susah hati, sakit hati, pedih hati. Cuba, berdepan dengan "strangers".. Contoh ke pasar dan nampak orang tua tengah berjalan, dan kata "Assalamualaikum Mak Cik, Selamat Pagi" kemudian senyum manis-manis..

Tak pun, bawa kereta dijalan taman / kampung. Berselisih dengan orang tu. Jangan buat "derk" je ye. Cuba senyum je. Dan angkat tangan tanda bertegur sapa.

Pergi shopping complex, borak mesra dengan cashier dan bukannya memasam muka konon cashier tu lambat dn dimaki. Apa kata, kata pada cashier tu "terima kasih dik, selamat beribadah dalam tugas" tak pun "awk balik kerja pkl brapa ? Bsemangat je awak kje akk tgk. Segar".. (Kuasa pujian)


Nampak tindakan yang mudah kan ? Tapi pernah dibuat dan diamal ? Kita manusia ni kadang2 ada ego. Ego tak bertempat. Nampak saham tinggi kalau menyombong. Cuba rendah kan hati, buka mata dan pandang sekeliling yang berselisih dengan kita. Senyum manis-manis.

Cuba lah.
Sangat Positif.
Senyum, bukan susah.

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...