FOLLOWER

Sunday, June 23, 2013

#JEREBU

Salam, hai !

Fenomena jerebu melanda Malaysia.
Dan kawasan saya merupakan kawasan yang mempunyai bacaan jerebu paling tinggi !

Memang tinggi,
Mata pedih. Hidung gatal. Tekak sakit.
Tapi saya ? Mula2 Steady still tak pakai facemask. But then semalam, batuk truk, selseme truk. Nk demam. Badan pn dah panas. Tp trs positifkan minda dn kata dalam hati "jangan salah kan jerebu ! Ni salah diri sendiri kerana lemah !" Malam tu x hidup kan apa2, kipas ke apa smua matikan. Pakai stoking, sweater tebal2, bagi badan berpeluh, bertahan. Keesokan pagi nya Allhamdulillah ceria !! :)

80 kotak facemask habis dalam 1 hari. Peh. Kebiasaannya 6 kotak 6 bulan baru habis tau. Sale pun mcanak naik. Memang penat, tapi happy ! Sebab dapat report sales pada bos dan dapat membuat suara riak takbur sebab atas pimpinan diri sendiri konon sale naik. Hahahaha.

Dan berbuih mulut duk pesan dari 1 kepala ke 1 kepala "banyakkan minum air kosong.. Jaga kesihatan.. Saya jual.. Datang lagi".. Custmer gelak k saya bt ayat macam tu. Mereka kata "wah ! Ada khidmat consult lah"..

Saya bab2 reka2 ayat saya memang suka. Saya rasa suka tgk orang senyum dan ucap "terima kasih ye".. Dan ayat paling best dari pak cik mak cik "eh ! Kau ni bagus lah ! Makcik nak raya nnti kau mesti dtg beraya rumah makcik ! Mesti tau!!" Saya pun seggih2 *ada anak bujang lettew* hahaha

Ok. Actually. Saya ni bekerja pun kadang2 ada mood juga. Tapi semenjak dah lama bkerja dalam khidmat pelanggan ni. Emosi sangat terjaga. Saya pegang "1 PELANGGAN 1 PAHALA 1 REZEKI"..

Berbalik pada isu jerebu.
Uols tak perlu pergi oversea nak ambil gambar berkabus-kabus ea. Meh datang johor. Feeling2 kt luar ngra tau.


With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...