FOLLOWER

Monday, January 14, 2013

MERLIN EPISOD AKHIR

Assalamualaikum,

Saya memang penggemar cerita bersiri MERLIN. Dari dulu sampai sekarang memang minat lah ! Tapi tak ada lah terlalu fanatik, cuma cerita tu sangat menarik. Dan harini 14112 episod akhir bagi merlin.

Mula-mula memang rasa ternanti-nanti. Setelah sekian lama, ada juga sesion terakhir dan penamat merlin. Sebelum ni semuanya tergantung.

Tapi, tiba-tiba,
Terbaca status bbm AZT (amad zaidi taharim) dia kata "ending merlin sadis !" Dah nama lelaki kan, confirm dia habis download dah cerita tu. Saya paksa dia cerita ending nya, bila terbaca status dia bengang dengan ending merlin. Saya sangat lah kecoh nak tahu.

So, rupanya, ending merlin.
1) Arthur mati :
Ni saya dah tak berkenan. 3 tahun saya tengk merlin, king arthur ? Yang sangat dilindungi. Mati ????? Kan buat penat tengok bertahun-tahun kan ? Lol

2) Morgana mati :
Biasalah. Penjahat mestilah mati...
Kalau morgana tak mati, confirm ada sesion ke 6.

3) Merlin tua :
Merenung nasib. Lonely.

Hmm, ni lah penghujung nya. Now kat tv3 tengah bersiaran ending merlin. Tapi saya tak da nafsu nak tengk. Takut x dpt terima hakikat. Saya ni over. tengk bola, kalah ? Sedih. Tengk drama, hero mati, sedih. Menangis pun ada tau. Sebelum malam ni saya termenung memikirkan merlin, adalah baiknya tak payah tengk. Hehe.

Ingat lagi, masa mama pregnant kan danny dulu. Saya suka tengk cerita PEARL HABOUR. Hero dalam movie tu DANNY tapi ending dia mati kena tembak dengan tentera jepun. Atas ketaksuban saya, so that's y nama adik saya "DANNY" menangis berhari-hari tau sebab tak dapat terima kenyataan ending pearl habour tu.

Ada lagi, awal ? Nama sebenar. Dizly Danish. Sebab apa ? Dulu saya suka iqram Dinzly. Hehe. Habis lah. Ada anak nanti, confirm anak2 saya semua nya ala2 mat salleh.

Sekarang, eh ! Tertunai. Uall pernah tgk cerita MISSTRESS HERMANAS ? Lbh kurg gitu lah ejaan, yang lagu dia dinyanyi kan phyne ballerz :

"Vida, kembalikan lah semangat ku,
Kembalikan ketenangan ku,
Kurebah tanpamu"

Pernah kan ? Heroin nama Lisa. Dulu pun saya masa sekolah. Plan, anak nak letak nama lisa. Skg ? Alisya saya dapat. Ok lah kan ? Lisya lisa lisya lisa ;)

Haih. Macam-macam.
Hehe. Kepada yang stress seperti saya,
Kerana bakal merindui arthur,
Janganlah anda buang tebiat meletakkan nama anak anda mohd merlin arthur bin ali ye ? HAHAHA

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

M said...

Ruginya tak tengok, saya walaupun dah tengok masa pagi xmas ari tu, tetap tengok lagi kat tv3. Dengar review orang ngan tengok sendiri tak sama. Saya lepas first time tengok ari tu terus tak tau nak kata apa, ha camni ke abis dia. Seminggu jugaklah nak lupakan crita ni.
Sebenarnya tak kisah kalau Arthur mati tapi biarlah buat ending bebaik sikit. Ingat adalah epic fight between Merlin ngan Morgana, adalah merlin bantu Arthur membentuk Albion, sekali Morgana mati cam tu je,bayang Albion pon tak nampak, Arthur pon tak sempat nak jadi the great king, entah magic diterima ke tidak kat camelot pun tak tau.
Apa pun dah tengok sekali lagi semalam, bolehlah terima ending dia.

FatiNoveLa said...

m ?? nama m je ke. hehe. saya mmg follow crita tu dri awal. dsebb kn sy jns emosi, so sy x nk tgk krna kcwa dengan ending dia. sbb sy tgk fb dn twitter smua stress tgk ending merlin ;p

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...