FOLLOWER

Wednesday, January 30, 2013

ADIK BONGSU 4 TAHUN

Adik bongsu saya ni selaluuuuu mengacau bilaukan status saya (-_-)
Saya ni BUJANGGG,
Saya kakak dia, bukan mak dia.

Bila dengan mama orang kata saya adik mama. Bila dengan abah orang kata saya bini abah. Bila dengan adik orang kata saya mak diaorang.

Saya nampak macam mak orang ke ?
*sila geleng kalau tak. PANG !*
Hahahah



Bila pergi supermarket orang tanya,
"Anak ada berapa ?"

Saya slumber jawab : 3 makcik
( 2 anak mata, 1 anak tekak )
Betul kan ?


Kadang-kadang saja je buat suara kuat bagi 1 shopping complex dengar, "ADIKK, KAKAK KAT SINI, ADIK JANGAN MAIN JAUH-JAUH YEEEE"
Lepastu baru lah orang nyampuk dan kata "Oo adik, tadi mak cik ingatkan anakkkkkkk"

Ada juga custmer tanya kak Aida
"Nak tanya..,,.. Ekin tu dah kawin ke belum ? Selalu nampak bawa budak, anak dia ke ?"

(-_-")

Bila cerita kat mama dengan abah dieorang gelakkan saya. Apalah nasib! Seorang kakak yang penyayang di layan sebegini rupa....



Tapi kadang-kadang rasa bangga juga.

1)Eh, dah ada ciri2 keibuan ke aku ni ?
2)Eh, dah matured rupanya aku ni. Huhu. 3)Eh, dah layak ada anak sendri laa.
4)Eh, mgkin aku macam pelakon anzalna nasir / neelofa, umur muda tapi nampak matured dan vouge *pang!!*

HAHA

Bab kereta saya, lagi lah langsung tak nampak macam kereta anak dara. Kereta control, kasut dia, mainan-mainan dia, botol susu dia, puting dia, jajan2. Penuhhh. 18kali saya kemas, 18kali bsepah. Belum campur lagi tertumpah segala benda.

Haih, sweet ada adik bongsu yang masih pelat-pelat bercakap, masih manja, masih mengada. Tapi atas faktor umur saya ni ramai salah anggap. Dn bila tahu awal adik saya, dieorang btanya umur mama, bila tahu umur mama, dieorang tanya umur abah.

Begini lah, kenal HANIS ZALIKHA kan ? Alaa (http://inibelogsaya.blogspot.com/ )
Haa. Kami begitu lah. My mom like mom hanis. And me like hanis "pang lagi!*

Ok, pipi dah lebam.
Jom kita tidur.
Hehe.

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...