FOLLOWER

Wednesday, October 10, 2012

SILA PERHATIKAN PASANGAN ANDA

Sepanjang memiliki zaman anak dara (bujang) sekarang ni. Ofcz banyak pengalaman yang saya dapat, seriously ok. Sampai kan kadang2 saya rasa lawak dan tak logik langsung.

Situasi 1 :
Pernah saya berhadapan dengan situasi, psangan kekasih sedang makan bersama disebuah meja. Si boyfriend duduk bertentangan dengan girlfriend, dalam masa yang sama berhadapan saya. Boleh ek depan girlfriend tapi duk kenyit-kenyit tanpa girlfriend sedar then tangan buat isyarat minta hp number ?? *bersangka baik, sakit mata dan tangan kot.

Situasi 2 :
Pergi bank, masukkan ASB. Bila nak masukkan ASB kan kita kena isi kolum no phone. dan at last dapat call. Rupanya pegawai bank tu call, alasan nak beli ubat batuk then gatal3. *Anak dah 3 dah tu.

Atas ni antara 2 situasi yang sudah cukup kuat untuk membuatkan saya kuat berjaga-jaga dalam hubungan. Banyak lagi situasi, tak perlu lah di taip panjang2 sebab sama je point nye iaitu lelaki yang gatal. Perempuan yang gatal, maybe ade, tapi 90% lelaki.

So girl or isteri orang. Hati-hati. Be carefull. Kadang-kadang kesilapan perempuan yang saya tengk dengan mata saya sendiri. Bila anak dah tingkatan 1, husband pun da 39-40an. Perempuan akan mula abaikan suami. Tak ambil kisah langsung dimana letak nya hp suami ??? Bagi mereka "ah ! Siapa lah nak kat laki aku ni"

Aha ! Ayat yang jangan sekali-kali lah disalah tafsir ye. Bahaya. Yang diam tu lah bahaya. Macam saya sendri, saya cek hp my dad. Ada orang salah numbr pun saya yang call balik dan bt pemeriksaan. HAHA ;p

Mengenai ayat ambil mudah :
"ah tak da sapa lah nak kat laki aku ni"
Hmmm,

Saya nak kalian fikir2kan dan renungkan. Kat dunia ni ada lagi orang yang susah berbanding kita. Mungkin kita pandang pasangan kita tu tak ada apa pun, tapi kat luar ni, ramai lagi perempuan yang memerlukan lelaki seperti pasangan awak. So, jangan ambil mudah ye.

Entry saya terfikir nk create sebab saya terbuka mata dan tersentap apabila melihat keakraban ADI PUTRA dan NORA DANISH dalam movie AKU TERIMA NIKAHNYA pada 11 Oktober nanti. Korg tgk lah trailer dia, peh, dukung sana sini, cium pp lagi. Boleh bayangkan tak perasaan wife ADI PUTRA ? Sebelum tu terjadi pada kita. Mari kita tunjukkan kasih sayang pada pasangan kita ye.
Kesimpulannya : watch out ur partner.

Ats segala kejadian yang saya hadapi, saya sangat lah menjaga incik lalan. Uol pn jaga lah pasangan, n please don't be selebet2. Always charming lah k infront ur partner. DAN ! Berbudi bahasa.

So kalau lah pasangan kita kena goda dengan perempuan/lelaki lain ke, at least, pasangan kita selalu ingt, yang ada seorang perempuan/lelaki terbaik kat hati dia dan tu dah cukup :)

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...