FOLLOWER

NUFFNANG ADS

KEMANISAN MENABUNG


Ye, tak ada siapa kat dunia ni ada hobi menabung.
jangan nak menipu ler,
TAPI tidak dinafikan,
benefit menabung tu sangat banyak.

bukan senang nak senang,
dan bukan susah nak cari susah.
2 pilihan tu. pilih je nak yg mana.

kau bijak berbelanja, kau kaya.
kau boros, kau akan kuros (kurus) haha

saya rasa ada hikmah juga lah bila orang sekeliling
kata pada saya :
"kin, kenapa makin gemuk ?"
even soalan tu membuat kan saya stress,
dan saya rasa stress tu ke arah kebaikan tau.
fokus untuk menjaga bentuk badan,
dan fokus untuk terus jimat bbelanja 
meningkat naik ke arah POSITIF.
even sebenarnya berjimat dan berdiet ditempat kerja,
balik je rumah 5 kali tambah makan ;p

2012 pun semakin habis,
azam 2012 masih positif ! momentum tu masih ada.
kadang2 memang lah MC 
tapi atas sebab dan alasan yang positif lah :)

saya berusaha menabung untuk
KECEMASAN DAN MASA HADAPAN

Saya ingat lagi,
tahun pertama saya bekerja dulu sangat2 boros,
lunch je makan "chicken chop"
air pula cappucino lah.. white tea lah..
sangat-sangat boros !
hari2 makan gaya knon western kt cafe
lapar je oder kat kedai, bila makan tak habis, buang !

tapi pengalaman mengajar kita,
masa juga banyak bagi pengajaran,
tiba masanya untuk fokus dan ada matlamat hidup,
even matlamat saya adalah untuk menamatkan zaman bujang !
*very the verangansss !

with love,
FatinFashiekin




No comments: