FOLLOWER

Wednesday, September 12, 2012

PEREMPUAN BEROTOT

Saya tak suka bersenam sebab:

a)Letih. Rasa termengah-mengah. Tu yang malas tu, lenguh sana sini kalau tak biase tau.
b)Takde masa. Selalu rasa bila bersenam konon akan menganggu waktu rehat dan asyik pk esok memerlukan tenaga dan anggap bsenam akan habiskan tenaga. Gituhh. Hehe
c)Berpeluh. Nanti muka kang selekeh, berpeluh, bau masam. Padahal bersenam memang untuk keluarkan peluh.
d)Dah perasan cun. Dan anggap lemak-lemak itu sebagai aset seksi. Haaha


Sebab tu saya malas bersenam, tapi semenjak semua kata saya makin tembam. Dan pnimbg pn menunjukkan saya sememngnya naik 13kilo berbanding tahun lepas.

Uh, so saya just mampu. Sebelum tidur, sitt up + bumping, bia perut tak boroi dan bia peha tak penuh selulit. Dan saya berbangga sebab saya dapat pecah rekod sebanyak 55kali sitt up malamni !! Yess !! Yesssssssss !!!!!

Haa, dengar memang senang kan ? Kan ? Cube korang try lah, diusia lanjut ni, 20kali sitt up pun mampu untuk buat korang pening2 lalat, apatah lagi pada mereka yang memiliki perut yang maju ke hadapan seperti saya,

Bukan senang nak motivasikan diri tau, lepas makan sure mengantuk dn rasa nak landing atas katil je. Ye tak ? Tapi oleh kerana diri dihantui cabaran dari incik lalan, tak blh jadi !!! I can do it !!!

Dulu saya try menari poco-poco. Tapi saya rasa diri saya umpama seekor itik yang sedang berjalan dengan langkah yang perlahan disamping punggung yang kekiri dan kanan ! Saya sendiri tak faham untuk apa tarian tu diadakan ? Hehe. Lawak ade lah, dengar musik dia pn saya dah tersipu-sipu segan gituh.

So, sekarang, tak perlu lah nak bazirkan masa mencari tasik ke untuk berlari. Cari member untuk joget poco-poco bersama. Kasut sukan yang mahal supaya nampak bergaya ketika jogging. Tak perlu ! Gunakan apa yg ada, apa yg mampu. Sebenarnya yg penting sekali NIAT. Dalam bilik pn okey ? Saya okey je. Balik kerja. Buka laptop, pasang lagu favourite dan start lompat sana sini. Yg peting ! Bahagian mana kau nak slim kan ? Fokus ! Fokus !

Bukan apa, saya ni pendek. Lepastu body pn bukan lah sylinder. So bila saya buncit, lagi lah teruk shape saya k. Dah macam perempuan pregnnt tau kalau pakai maxi dress. Perut tu serius spoil. Bila depan cermin je, mama mencelah "SubhanaAllah, mama anak 4 pun steady".. Peh ! Kecik hati tau (-_-") ini tidakk adilll.


Ok. Dah letih, cuma nak kata saya dah pecah rekod diri sendiri ! Hoorey ! Lepas bersenam, sebelum tidur, sapu lotion badan. Even saya sememangnya memiliki kulit yang suram, tak salah nak berimpikan kulit semulus ADIRA. Kan ? Huhu. Yang pentinggg, niat ! Dan fokuss ! Fokuss !!!

Saya nak ubah diri saya ke arah yang lebih positif, untuk berubah, saya memerlukan "langkah".. Langkah permulaan untuk berubah. So, mari melangkah menjadi lebih baik..


Gdnite :)
With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...