FOLLOWER

Saturday, September 8, 2012

FUNNY

" Aku seorang yang sangat menghargai. Kau buat baik pada aku sekali, aku balas kebaikan kau berkali-kali-kali. Dan kau buat salah pada aku sekali, aku akan maafkan kau berkali-kali-kali. Tapi aku bukan Nabi, mungkin ada rasa sakit dihati, lalu aku anggap kau dah mati, lalu aku sedahkan alFatihah saban hari. " HAHAHA -saya rasa macam best pula ayat yang saya reka ni.

Ok. Sejujurnya. My ex bf merayu kembali, *tiba2 rasa diri ni hot pula. Huhu. Actually dapat mesej ni terus screenshot pada incik lalan. Sebagai bukti, yelah zaman sekarang macam2 fitnah boleh terjadi. Sebelum apa2 terjadi saya dah sediakan payung sebelum hujan. Dan Allhamdulillah sebab incik lalan faham, kan dia dah tua, so bnda2 macamni dia faham. Ala, macam dia tak penah alami. Kan ? Cerita kami tak jauh beza pun.

Perasaan saya bila dapat mesej ni, rasa kelakar. Sebab benda tu da 5 tahun berlalu. dan saya sendiri dah jumpa hikmah disebalik kejadian. Sekarang saya sangat sangat sangat bahagia. Ada pula yang datang cuba menghinggap dihati. Hehe. Ni lah nama nya dugaan juga kan ? Bayangkan lah kalau saya ni jahat. Melayan pula tu. Apa kah yang akan terjadi ? Huhu. Yela, syaitan tu ade je kat mana-mana. Ye tak ? :)

Tapi tak mungkin terjadi. Jantung hati saya kan incik lalan. Kalau tak ada jantung hati, macammana saya nak hidup ?? Dan saya kan tulang rusuk incik lalan, fungsi tulang rusuk adalah melindungi jantung dan hati dari disakiti. Kalau saya tak lindungi incik lalan, siapa lagi ??

Maaflah ye kepada empunya mesej yang panjang lebar harini. saya rasa apa yang saya ada sekarang sudah cukup sempurna. Saya sangat hargai apa yang saya ada harini, dan saya hargai kejatuhan saya dahulu. Sebab Allah nak saya belajar dari kejatuhan itu. Allah tu Maha Adil. Kalau dulu saya tak terjatuh, tak mungkin harini saya tahu membalut luka. Atau kalau saya tak jatuh dahulu, mungkin saya lah yang membuat orang lain terluka.

Setiap apa yang terjadi, ada hikmahnya. Allah Maha Adil. Allah Maha Besar. Allah Maha mengasihani.

Ha, kepada player2 kat luar sana. Ataupun anda memiliki sikap tidak menghargai apa yg ada didepan mata. Percayalah, anda akan menyesal. Bukan senang nak cari orang yang betul2 terima kita seadanya, so kalau dah jumpa, hargai.

Kadang2 manusia ni banyak alasan, lagi2 yang masih nak enjoy, konon nak mencari yang up to date. Come on guys, one day, bila kau nak cari suami/isteri, wajah tu tak memainkan peranan langsung. Berbangga lah bila org kata "gf/bf kau bagus lah, layak dibuat laki/bini" bukan nya "awek kau sporting bro ! Lepak smpi 5 pagi pn relax, body pn damn hot !!" Apa yg boleh dibanggakan ?

Fikirkan lah wahai sayang sekalian ye,
Pengalaman memang banyak mengajar kita. Tapi kalau boleh, biar lah pengalaman yang berbaloi untuk dikenang sehingga tua. Bukan pengalaman yang menyesalkan.


With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...