FOLLOWER

Friday, July 20, 2012

MENJELANG RAYA

Harini seharian saya merenung kalendar dan kalkulator. Serta membuat kira2. Almaklumlah dah nak raya
*overkan ? Padahal puasa seminggu pun x lepas lagi. Haha

Memandangkan saya ni hanya cuti pada hari AHAD. So masa suntuk. Bila saya tengk kalender *uols pn tgk lah kalender. Saya hanya mempunyai 4kali Ahad, iaitu pada :

1) 22 JULAI : Ahad ni la.
2) 29 JULAI : hujung bulan ;p
3) 5 OGOS : masa ni baru gaji ! ;D
4) 12 OGOS : masa ni BONUS RAYA ! ;D

Dan...

19 OGOS adalah RAYA !!!! ;)

So tadi saya call incik lalan, suruh dia tengk kalender. Dia pun terkejut tgk masa yang kami ada dan perlu kami arrange kan sebaiknya. Bincang-bincang dengan dia.

Kesimpulan, 22 Julai saya khususkan hari tu for my family. Abah dgn mama sdri pun x nak lambat2 kan, sebab hujung2 ramadhan sure bz dengan kuih raya lah, munjunglah, langsir lah. Sure lagii kelam kabut. At least bile kami da cari brg2 penting, lapang dada lah nanti :)

29 Julai, memandangkan hujung bulan, saya rezab tarikh tu untuk membersihkan segala ceruk-ceruk rumah. Sebab saya sendiri tahu, another next week, saya bz outdoor. Hehe.

5 Julai, almklulah masing2 dah gaji, maybe 5julai ni kami ke KL untuk shopping barang kami, barang alisya dan aqilah dan apa2 yang penting lah. *lapang dada dan komitment sebab 22 julai hritu kan hal family da diutamakn :)

12 Julai, ni last shopping ! Before raya, before incik lalan balik kedah, before tutup farmasi. Dn 12julai ni WAJIB settle segala hal termasuk duit angpaw dan kuih raya :)


InsyaAllah segalanya berjalan lancar. Perancangan dan bajet raya ni penting sebab bagi memastikan kita tak pokai selepas raya. Haha.

Selamat hari raya uols ! Eh ! Selamat berpuasa. jadikan ramadhan kali ini yang terbaik berbanding sebelumnya ye :)

*psst, tema warna raya pula sedg difikirkan ;p

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...