FOLLOWER

Wednesday, July 11, 2012

HIKMAH DARI KEJATUHAN

Cukup lah Allah ada temani kita,
Jangan harapkan orang lain,
Kerana nescaya mengundang duka.

Jangan terlalu berangan-angan.
Berangan konon akan ada insan yang rela sehidup semati.
Berdepan lah dengan realiti.
Sahabat senang mudah ditemui.
Sahabat susah jarang sekali.

Ye, mungkin kita baik.
Kita sentiasa membantu orang yg dalam kesusahan, dan hati kecil kita berbisik "semoga nanti, dia ingat jasa kecilku"
Bukan bermakna tidak ikhlas,
Tak memerlukan balasan,
Cukuplah sekadar kita tahu yang kita ada teman susah dan senang.
Tapi itu bukan mudah.

Fantasi jauh lebih indah dari realiti,
Melayu mudah lupa.
Apatah lagi ia nya "manusia".

Ye, its happen to me :
SubhanaAllah, Ramadhan bakal menjelma, Allah tunjukkan saya jalan. Agar saya tak tersesat. Allah tunjukkan saya jalan yang betul.

Ketika saya susah, sedih dan pedih,
Hanya alunan dari kalimah-kalimahnya yang menenangkan hati saya.

Mungkin saya akan kehilangan sesuatu yang penting, tapi saya yakin Allah akan membantu saya. Allah sentiasa ada.

With love,
FatinFashiekin

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...