FOLLOWER

Monday, July 30, 2012

11 RAMADHAN

Today, 31hb Julai 2012.
Bila lah nak 1 OGOS 2012 kan ?
Tak sabar nak check baki kat bank !
Nak siap kan persiapan raya.
Dan tukar duit raya ! ;D

Bab tukar duit raya,
Incik lalan paling semangat,
Tak sampai seminggu puasa dia da tukr,
Yela, saya kan sebelah bank.
Dan dah kawtim dengan jiran sebelah (maybank).. Bila dengar je stok duit baru dah sampai, saya infom incik lalan, terus beria dia minta tukar. Dan minah ni juga lah (dahi aku) kena hegeh2 pi bank. Oh tidak ! Saya suruh kak ani. Hehe.

Dan harini, dapat tempahan pula, my aunty sms suruh tukar kan juga duit raya. Semua dah tukar, saya bila lagi ni ??? *sabar3. Bajet bajet bajet. Pengurusan tu penting !

This year tak macam tahun-tahun sebelum ni. Sebelum ni saya memang mengelat bab sampul duit raya. Secara senyap-senyap saya minta dari incik perdana, yela, masa tu lah baru nak guna kan perkhidmatan sahabat yang bekerja sebagai pegawai maybank. Incik lalan lah ! Tamak. Nak lagi, nak lagi. Saya juga yang kena menghadap. Dan ia berjalan lancar, cuma tahun ni, dia pindah HQ ke Muar. Jauh lah ! Tk boleh mengelat dah....

But last year pn incik lalan dapat banyak envolpe duit raya dari office dia. Kerani dia simpankan untuk dia, dan dia bagi saya jugalah. Actually benda yang tak kurang happy mengenai ramadhan adalah pembungkusan duit raya. Seronok tau ! Dapat envolpe angpaw yang cantik-cantik. Rasa happy even isi dalam tu x berapa cntik. Haha

Haish, cepat je bakal berjumpa syawal lagi kan, apa pun, this year dn macam sebelum2nya. Beraya dalam kesederahanaan tapi penuh kesempurnaaan :)

*psst, eh nk tahu ? Mlm td saya mimpi mak incik lalan datang rumah dan kata pada saya "lambat bangun subuh ye ?" Terkejut terus terduduk saya okeh. Tgk jam dah 5 pagi, terus kelam kabut siap kan sahur. Tapi funny cuz dalam byak2 pesanan, mimpi mak incik lalan kejut bangun subuh ;D

Ok. That's all.
Salam ramadhan.

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...