FOLLOWER

Thursday, May 10, 2012

DERA ANAK

2 hari yang lepas dikejutkan dengan video 
seorang ibu mendera anaknya,
SubhanaAllah dunia zaman sekarang kan,
seorang ibu sanggup memukul anak dia, menendang, dicubit,
ditolak kepalanya.. yang paling menyedihkan,
si anak still pergi kearah ibu dia,
tapi si ibu terus memukul si anak.. sedih nya ;"(
masa saya tengk rasa bergenang air mata.
rasa nak cepat-cepat ambil baby tu, selamatkan baby tu,

lepas tengk video tu,
cerita pada mama dengn abah,
mama tgk pn menangis,
abah kata "aish, meremamng bulu rome abah"

ye, saya masih bujang,
saya belum ada anak.
tapi saya ada seorang adik yang masih kecil,
adik bongsu saya, dinzly danish,
yang sangat-sangat manja ;')


dan bila keluar bersama,
orang asyik kata
"lah, ingatkan anakkk"  (T_T)

Dulu ingat lagi,
masa adik baru 5 bulan,
penjaga dia tu suri rumah, tetapi bt kerja sambilan mjahit,
bila hampir raya, so banyak lh orang bt temphan
jahit baju raya kan ?
dan disebb kn itu dia tak mahu lg mengasuh awal,
ok, part nk stop mengasuh tu saya still ok lagi,
tapi PALING SAYA SEDIH,
bila dia bawa mulut kata adik saya ssh dijaga, degil, menngis je.
hello, baby baru berapa bulan ok.
even adik saya tu tak didera. tp sy dengr org kata bkn2 psl
insan kesyangan saya,
hah, saya sangat marah dan saya stop mengasuh dgn that cik puan haritu juga.
dan sekarang, adik dijaga oleh mak yah,
hikmahnya, bertambah bijak !!
even baru 3 tahun dah pandai macam-macam,
pandai ambil wudhu', sembahyang,
mengira lah.. aishh sayang dia ;")

 
dan satu lg kes mengenai ibu,
ada seorang kawan lelaki saya ni duda *nama drahsiakan,
so dia mengadu pd saya,
dia pn tkt anak dia kena dera,
sebab janda dia tu emosi,
sekarang hantr mesej mencarut dn slu kata x nk jaga ank dia
alasa tk nk jaga sbb katanya ank tu x kenang budi,
mhabiskan harta dia ja...
harta yg dimaksudkan, mreka ada ank slg,
br mask pra sekolah, so budak2 kan ?
slu hilang kn pensil lah, pmadam kan ?
apa lgi mak dia, mengamuk lah,
kata budak tu macam2..
dan tak hingin jaga budak tu..
masalahnya, bila si bekas suami nk ambil blik
anak tu dn letk bwah jgaan dia,
pun sama situasi, sure jnda dia mgamuk
nnti dikata pula cuba mrampas hak dn nk tuntut kt mahkamah.
perempuan macamni un ada kan ? T_T

Betul kata abah,
dunia ni hampir kiamat.

with love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...