FOLLOWER

Monday, May 28, 2012

BLOGSPOT

Harini saya nak bercerita mengenai penceburan diri saya didalam dunia BLOGGER ini. Dan bagaimana terhasilnya nama 'fatinovela.blogspot' tu.. Tujuan blog dihasilkan. Ok, everything lah.

Actually, pada mulanya fatinovela.blogspot ni di hasilkan untuk menjual novel-novel simpanan saya. Saya merupakan pembaca tegar novel dan peminat tegar karya Anis Ayuni, Bikash Nur Idris, Ramli Awang Murshid dan ramai lagi lah. Bilik saya macam libry okeh. Penuh dengan novel. Setiap kali orang datang beraya pun, sure ada je bahan bacaan yang orang minta saya pinjamkan. Tetapi, sejak bekerja sekarang, dan berumur, minat terhadap novel berkurangan. busy, kerja 12jam, balik dah 9.30malam tak sempat nak baca nove, lebihan masa digunakan untuk keluarga dan incik lalan. Kalau dulu, sehari 3 buku pun boleh habis tau *and that's y lah saya ni rabun ;p

So then incik lalan bagi cadangan, dia kata "eh ! Kamu kuat berangan, suka membaca, y not kamu buka blog ? Jual je novel2 kamu yang banyak tu" dan that's y lah terhasilnya fatiNOVELA. (FATIN : nama saya. NOVELA : merujuk kepada novel )

Bila terhasil je blog, tak ada maknanya lah nak jual menjual ni. hmm, terus jadi blog peribadi, dan ye, blog saya tiada ruangan komen, tiada iklan nuffnang. TIADA. Orang kata kalau dftar kat nuff boleh dapat side income. But pk balik, saya buka artis pun. Tk payah lah kot. Hehe. So sapa yg dapat baca, bacalah, sapa yg tak tahu, its okey.

I'm very-very talkative. Dan saya adalah seorang gadis yang memiliki diari. Saya akan tulis tarikh2 bermakna, setiap kenangan manis. Tapi pada 2012 ini saya rasa diari tu dah ketinggalan zaman. Hehe. Dan sekarang, ada blog, ada blackberry. Tak perlu buka laptop lah, save gambar lah. Tak perlu. Just buka email dan update blog, dimana jua. Saya juga kerap paksa kak Alai, bos saya untuk bt blog. Sbb saya rasa, Banyak benda menrik belaku dalam hidup kklai dan rugii kalau x dikongsikn dn dikenang dn saya rasa kalau kklai buat blog, sure populer macam VIRUSPADU sbb mereka ada iras-iras., macam kak ani (senior saya) pn dah ada blog juga, saing dengan saya. Trust me, blog adalah penawar terbaik untuk release tension !

Bila ada benda funny, menarik dan saya rasa "aish, ptt dikenang" terus saya ambil phone dan update. sebab tu semua kenangan milik kita, kalau orang nak termuntah pun baca blog u all. Don't worry, yg penting, its relly happen dan bukan dibuat-buat. Bukan tu je, sediakn jawapan "KAU ADA ??" Haha, one day if I've my own child, saya akan tunjuk pada anak2 dan kata "Looks, mommy masa muda, cantik kan ?" Haha. Berangan lagi *pang !

Ok. Tak tahu dah nak kata apa, mari lah kita ramai-ramai buat blog ye. Tak tahu nak buat ?? Saye boleh buatkn. Don't worry. Basic2 tu boleh lah saya buatkn. Tapi bab design template, maafkan lah saya, saya punya blog pun tak reti nk design. Main paste je ;p

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...