FOLLOWER

Monday, March 12, 2012

REMOVE FRIEND ? FACEBOOK ? WHY ?

Assalamualaikum

Hai wahai sahabat handai, saudara mara, kawan-kawan facebook, kawan-kawan blogger, jiran tetangga, kawan-kawan seofis dengan mama dan abah, ex boyfriend saya, ex girlfriend boyfriend saya, custemer-custemer saya diFarmasi, hater-hater tegar saya, dan peminat saya secara senyap-senyap tu *pang ! Over. Sambil lambai-lambai tangan depan skrin laptop.

REMOVE FRIEND..

Ok actually dulu saya rasa,
Mereka-mereka yang meremove kawan2 mereka dari Facebook adalah sangat kejam okeh. Yela, sure owner diri yang diremove tu akan rasa TERBUANG dan DIBUANG, dah nama pun REMOVE.. Tak kire lah secara sengaja ataupun tak sengaja, so hati orang yang kena remove tu sure tersangat lah sebak okeh.

Dan that's y juga lah, saya ni bukan dalam kategori MEREMOVE orang. Sebab saya tahu, ia akan menyakitkan hati orang. Dan saya tak suka sakitkan hati orang.

Untill one day, saya tersedar !!!! *tanda seru bagi menunjukkn bertapa realnya saya tersedar. Hehe.

Kadang-kadang, kebaikan kite pun ada batasnya. Kesabaran kite pun ada takat nya. Dan selepas itu, baru lah kita akan tahu apa fungsi sebenar REMOVE FRIEND itu.

Antara sebab nya :

1) OLOW, PIXX ITEW TARK KIYUT POWNN-even that girl tak berborak pun dengan saya, dn saya just baca di newsfeed, so sure saya akan REMOVE. Kerana perkataan sedemikian akan membuatkan saya berdosa. Yela, berdosa tau cuz saya akan mengutuk didalam hati. Saya tak nak menambah dosa ;p

2) I will REMOVE people who is reporting every single things about me to his/her parents and then tell my parent. Haha. Memang lah my parent sporting, tapi tak perlu lah kot sampai every perkara yang saya update nak inform pada mama okey.

3) Over ! Over means, saya pnah satu sekolah dengan GF/BF dia then bertanya khabr or gf/bf dia like gmbar kemudian pasangan dia bising2, cemburu tak mengira tempat dan kejadian. Secara automatik saya akan remove kawan saya beserta kekasihnya. FB adalah laman sosial bukan laman berpacaran. Get it ?

4) Mereka yang gemar berpolitik di FaceBook. Uh, sangat perkauman. Sekali lagi diingatkan, facebook adalah laman sosial ye kawan-kawan.

Ok. 4 sebab je yang akan menjadi punce saya menekan butang REMOVE FRIEND.

Yang lain-lain, masih dapat dikawal dan menceriakan hari-hari saya !

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...