FOLLOWER

Wednesday, February 8, 2012

HOBI YANG MENIMBULKAN KEMARAHAN

Semua orang ada hobi kan ?
Termasuk saya ? Awak ? Kamu ? Kau ? She ? He ? Semua la ad hobi msing-masing.

Macam saya ? Saya suka membaca,
Membaca dan membaca.. Termasuk lah baca blog2. Apa-apa lah yang berkaitan bacaan.

Tetapi bagi saya,

Dalam dunia ni,
Setiap hobi incik lalan adalah masalah bt saya,pasti akan menimbulkan leteran dimulut saya. Sampai saya kata :

"Kamu punya hobi ni semuanya buat saya risau dan membebel. Cubalah pilih hobi yang tak menyusahkan hati kite"

Ok. Dia ada 4 hobi, actually berturutan dan mengikut musim :


HOBI PERTAMA :
1)PHOTOGRAPHY
Saya tahu bidang ni sangat bagus tetapi keburukkan yang saya nampak jelas ketara, iaitu bajet dn kwangan, hello, DSLR bukan murah sayang oi. Tu belum campur lens lah. Dah la lens tu kecik, pendek pula tu, sebijik, dah 3K !! Hah, mahu sahaja ku baling seperti lontar peluru macam zaman sekolah dulu tau. Sangat membazir. Ye, kalau tgk cerita Vanilla Coklat mmg lah sweet kan ? BF ambil gmbr GF. Tapi kalau tidak digunakan dgn betul tp hnya disimpan tetapi asyik btukar lens kepada yg lbh baik. Maka, menimbulkan kemarahan.


HOBI KEDUA :
2) MEMBELA IKAN
Incik lalan memang suka membela ikan. Hari2 merenung ikan, hari2 kata ikan dia canti even depan mata dia dah ada ikan PATIN@FATIN yg besar panjg ini dan saya sendiri pelik kadang kala bila dia kata ikan dia luka dan dia sanggup menyapukan ubat dibadan ikan (fine, pertama kali kot dgr org merawat ikan. Hehe) tapi sekarang dia taksub nak beli ikan kelisa. Dah lah sebesar ikan bilis beharga rm200+ then besar sikit saiz ikan kembung dah dekat rm1000. LaillahaillaAllah.. Membazir laaaaa...

ME : kalau kamu beli ikan kelisa tu, kita goreng ikan tu !!

DIA : ala, ikan tu bawa ong tau. Orang cina semua bela ikan tu ikut FengShui mmg dapat ong.

ME : karut. Kalau nak dapat Ong bkn pcaya pada ikan, tp doa, sembahyang 5 waktu. Tahu ?

DIA : alaaaa, kamu dah kata blh kan haritu ?

ME : kite kate kite akan bg kamu tabung ikan kelisa. Th ? Ala rumah atok pn ada tabung bntuk ikan kelisa, nti kite belikan macamtu k. Hehe

P/s : that's y dia beria ajk saya pi kedai ikan haritu (-_-) nak tunjuk ikan kelisa rupanya.


HOBI KETIGA
3) MEMANCING
Kalau nak memancing, pergi lah... Ini tak, awak semua bayang kan, dia suka memancing ke Pulau. Favourite place dia PULAU BESAR, MELAKA. Sehari suntuk pula tu. Pernah sekali dia ke Pulau 5 petang then naik bot ke tengah laut, balik ke jeti pukul 9 pagi keesokkan. Mana tk risau ??? Bila call tk dapat sbb out of coverage. Tuhan je tahu betapa saya risau. Dah lah cuaca tak menentu.


HOBI KEEMPAT
4) BAKING CAKE
Hobi ni mmg mulia, sy pun kenyangg, saya sendiri bangga bila kekasih tahu buat kek, tapiii, dia suka bt resepi kek baru, kadang2 sampai 6 biji kek terbuang macamtu je. Sehari 6 kek, kalau 3 hari ?? Lepastu asyik2 pergi supermarket cari bahan buat kek. Lepas buat dia buang, yela dia bujang, nk bg sapa je makan ??Tak tahu nak kata apaaaaaa.......


Dan saya tahu wahai incik lalan, u read this, haha. Eh ! Betul kan ? ;p

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...