FOLLOWER

Thursday, February 23, 2012

DSLR CANON 7D

Assalamualaikum

Adakah anda sedar, bulan Febuari bakal meninggalkan kita ?
bulan Mac semakin mendekati kita ?
sangat cepat dan pantas.
bulan febuari adalah hari tnpa sedikit pun rehat bagi saya,
kesana kesini mengejar waktu yang ada.
this saturay pula ke Bandar Penawar Kota tinggi Johor.
4 jam dari kawasan saya,

Tahniah kepada my handsome cousie, Ameer :)
haish, sepupu dan kawan2 banyak dah kawinm,
this weekend wajib menyediakn jawapan
"bila nak kahwin?"  (-_-')
tu puan kalau tak mama pun suruh ajak incik lalan tidur sana tau,
nasib lah masing2 busy. hehe

setinggi-tinggi ucapan terima kasih beserta leretan senyuman
buat kekasih hati, incik lalan sebab 
sudi mengorbankan nyawany buat saya hehe
ye, harta kesayangan dia adalah DSLR nya
yang dijaga-jaga dan disayang-sayang.

masa mula2 nak pinjam tu, seram juga nak tanya tau :

me : kamuuuuuuuu,
him : kenape?
me : sepanjang kite kenal, kite tk pernah buat permintaan kan ?
him : eleh, kenape ?
me : boleh tak ?
him : apa yang boleh ?
me : janji tak marah ?
him : apa dia ?
me : kalau tak bagi pun tak pe
him : ape yg saya perlu bagi ?
me : nak pinjam DSLR, sabtu ni kan nk pi tgk amer kahwin ?
nak ambil gambar. boleh tak ?
him : la, tu je. ambil lah.
me : betul tak marah ? kn tu nyawe kamu ??
him : jage dengan elok.

dia, bukan lah seorang yang pemurah,
dan boleh diklasifikasikan dalam golongan kedekut
untuk memberi pinjam tetapi boros kalau teringinkn sesuatu. haha
dan saya sangat mengetahui yg dia sgt sayg kn kamera dia,

manakala saya ? tak reti menjaga sesuatu barangan
bernama gadget, kerana saya sedikit kasar.
dari ke hp, laptop dan semua lah, sure ada je masalah.
dan oleh kerana saya sedar diri,
dan incik lalan pun tahu akan keganasan yg ada
dalam diri saya, saya tak rasa sy dpt pinjm pn,
but then bila dia bagi serius rasa terujaaa ;D


TETAPI,
dia ada meninggalkan pesanan buat saya
"kalau DSLR ni hilang atau rosak,
saya botakkan kepala anda"
(-_-") kejam betul !

so semalam balik kerja saya kemelaka tau,
makan2 dengan dia dan ambil kamera lah,
dn macm biasa saya parking kereta di petronas ayer keroh,
so lepas jumpa dia tu, saya pun masuklah dalam kereta saya,
dan lambai tangan pada dia, tengk dia balik,
kemudian saya letak kamera dlm kereta saya
dan saya pun tutp lah semula pintu sebb nak ke toilet sekejap.

KELUAR JE DARI TOILET.
menuju kekereta,
tiba-tiba ternampak sesusuk tubuh tgh bsandar dikereta saya,
dan saya kata..
"lah !! awat tak balik lagi ??"
siapa lagi kalau bukan incik lalan kan /
dan dia kata
"kamu pergi toilet, kita jaga kamera kita, takut hilang"
me : (-_-") 

kesimpulannya, kalau lah hilang atau rosak,
nahas lah saya nampaknyaaaa.

with love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...