FOLLOWER

Saturday, January 14, 2012

SEDETIK


Assalamualaikum

Harini terbangun dengan sendiri tanpa dikejut kerana kejutan diri sendiri setelah dilatih mengunci didalam hati. So sangat bersemangat ! 

K fine, ada cerita spontan nk share ni, 3 am, saya terjaga dan dalam terpisat pisat mata kemudian ternampak makhluk sedang duduk termenung dibirai katil. Hah ! Serius terkejut ! Rupanya danny, bila saya tegur kemudian dia terus baring dan pejam mata (sambung tidur) huh ! Ngeri okeh. Dah lah saya asyik terbayang cerita Santau Merasuk. Fuh ! Actually danny ni memang begitu lah gaya mengigaunya, tapi kalau dah sampai tahap termenung sorang2 kemudian pejam mata tidur. Tu menyeramkan. Bila pagi2 saya sound dia tak ingat apa2 (-_-")

---------------------------------------------------------

Rutin weekend :

6am : bangun pagi, pisat2 mata then merelaxkan mata sebelum mengejutkan mata yang lain (daniel)

7am : dah wangi, umpama model iklan gigi darlie, kesegaran terasa ! capai baju yang comel lotey dan bersiap ke madrasah aza.

8am : sampai dpondk guard, macam biasa, guard selalu tak ada, 8jam bkerja tapi 8minit je dia ada. Haish. So layan diri, tulis nama sendiri seumpama saya ni bini guard yang tahu mana disimpan segala fail. Ahaha ;D

8.15am : tiba di aspuri (asrama putri) dan dari tingkat 1 saya merenung ketingkat 3 sebab asrama aza ditingkat 3 dan aza seumpama dapat menghidu bau kakaknya, saya baru dongak, dia dah muncul dengan beg yang besar2 *padahl tiap mgu blik (-_-")

9am : let's breakfast ! Lontong dan kopi tarik. Hah, tapi lontong tak sedap, tukar oder kepada nasi lemak+ayam drumstick. Even tak sedap dua2 habis.
Licin ! 

9.30am : bazar bukit gambir ! Mencari siput sedut. Dah lame giler tak makan siput sedut. Ok cari siput sedut, batang keladi, bawang putih, serai dan santan kelapa. Kemudian ada pula brader jual kebab, fine, tak tahan, perut meronta teringin, so kebab 2 untuk saya !

10am : sampai rumah dan call incik lalan, harini incik lalan pergi memancing so tanya bila dia balik dari Pulau Besar, dia kata maybe pukul 3ptg, so, ok ! Blh nak masakkan dia. TAPI ayam tak ada, aduh lupa beli. Tpaksa pk kan alternatif.

10.05am : pandang luar rumah semua kereta tak ada, abah hantar pi carwash, jiran saya ada buat carwash. Semangat punya pasal, kereta semua dihantar kesana.

10.07am : tenung skuter nouvo yang dah hampir bertahun tak disentuh, start skuter tu dan rasa seperti nasha aziz zaman muda2 ;p

10.15 : sampai Pasar Pagoh, 

10.30 : rumah ! Abah tengah menyiang siput, mama sedang menyiang batang keladi, awal sedang bermain dengan kereta dia, danny sedag memandag aneh kearah abah, aza sedang memunggah barangan yang baru dibeli. Saya ???? Memerhati dan mengingati tingkah laku mereka. Hehe

11am : buka blackberry dan menaip, after this nak memasak, makan dan petang nanti nak hantar lauk pada jantung hati *ok tu motif nak jumpa dia ;p

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...