FOLLOWER

Tuesday, January 24, 2012

1 MALAYSIA : HANYA KERANA LIMAU

Gambar menunjukkan FatinFashiekin sedaya upaya menyembunyikan lapisan-lapisan lemak didagu, kemudia tidak dapat dibendung dengan kebulatan pipi yang dilihat terdampar di pinggul pipi. Haha (-_-") fine sile abaikan ketembaman atau kesengetan shawl yang sedang dipakai.

Petang tadi lah balik je kerja berkejar ke Madrasah Aza, malam pula tpaksa ke rumah Boss Mama dan Abah, kutip angpau lah ! Sudah saya katakan, minggu ini adalah minggu palingg busy bagi saya, penuhh je acara tau, after this rumah pula buat kenduri. Haa, Stop ! Sama macam kak Ain, bila sebut kenduri sibuk tanya "kenduri pertunangan ke?" Tak lah, kenduri untuk arwah Tok. Jemput lah datang eh ! :)

Then nak ucap tq pada uncle yang suka berburu (fine x tahu name uncle ni) tapi that uncle selalu datang farmasi untuk beli panadol dan tumpang cek darah, umur dalam 89 tahun, sentiasa bersama helmetnya yang dah terllu lusuh dan saya rasa ketebalan helmet tu umpama satu pinggan plastik je, serius k, gabus2 dan span dalam helmet pn tkeluar2. Kalau datang farmasi, dia parking motor depn farmasi dan tak matikan enjin nya. Sebab dia tak heran pn kalau mtr dia kena curi (sebb dia th mtr dia dah tlalu uzur) ada seorang isteri yang menghidap penyakit jantung. Haishhh, sedih je kalau tgk uncle ni.

Dipendekkan cerita so hubungan saya dgn uncle tu rapat lah, dan masa hari sabtu (hari trakhr farmasi buka sebelum CNY) saya pesan pada dia nak limau dan pesan bhwa farmasi tutp pd 9.30malam dan selepas tu farmasi akn ditutp utk bcuti. THEN, dalam pukul 9malam, cuaca hujan lebat sangat, uncle tu masuk farmasi dengan keadaan basah kuyup semata mata menghantar limau dan khuatir tak sempat beri pada saya. Sangat terharu masa tu !

Me : uncle, kan hujan, nanti uncle tak sihat. Tgk da basah kuyup.
Uncle : tak pa, saya orang muda, saya sangat kuat (sambil tersenyum)
Me : uncle, semoga sihat selalu ye !!
Uncle : (ketawa)

Even kecik perkara yang dia buat, tapi keikhlasan dia saya akan ingat sampai bila2. May God will always bless Him.

Agaknya kalau ada pertandingan karangan bertajuk 1 Malaysia atau Perpaduan diantara Kaum. Sure saya dapat Gold medal dn wang tunai kan ? Haha ;p

Ok. Gd nite guys !

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...