FOLLOWER

Tuesday, December 6, 2011

JOHOR TO PERAK

Assalamualaikum

Seperti yang u all ketahui dan telah saya war-war kan yang saya currently far away from Johor masa 3/12/2011(saturday), so JOHOR-PERAK lah,. seriously saya tak pernah ke utara tu, paling jauh pun Kelantan & Pahang, but for me, Perakk lagi jauh. seriously rasa sakit sendi-sendi dan urat-urat badan tau. kami pergi dalam 6 buah kereta. dan konvoi bersama, dan menambahkan klewatan ketibaan maybe cuz asyik berhenti for solat, makan dan menunggu mereka yang tertinggal dibelakang dan terlajak :) kalau Pergi sendiri boleh tekan 160kmj maybe boleh lah sampai cepat kot. hehe


Di RNR Dengkil, menanti lagi 2 buah keluarga (cik nunik & cik jex)
actually cix jex saing kami tapi tiba-tiba dia terlajak cuz dia fikir kami akan ke rumah cik nunik 1st, kami tak masuk ke Sungai Besi sebab takut tersangkut dalam kesesakkan lalu lintas dan jauhh, so tunggu di RNR dan saya bising-bising ajak family bergambar :)


this is my mom and my daddy !
abah saya tembam kan ? kalau tengk kungfu panda kami kata 
"abah, pertnye sama dengan abah lah"
dan abah akan senyumm. hehe. eh ! u all jangan tk caya, masa kawin dengan mama, badan my dad just 48kg je tau *FAKTA ! abah selalu kata "mama masak sedap" sebb tu abah naik berat badan.. nak macamtu nanti bila dah kahwin, boleh kan ? :)


actually mama tak kasi saya publish gambar ni, mama kata dia nampak bolat ;p
TAPI saya nampak cool ! so kenalah publish. hehe


ok. snap 1 pic, jom gerak semula !!!

then, 3jam perjalanan AT LAST, happy ! 


RNR TAPAH ! :)
dengar je Perak, rasa macam dah dekat je.
then tanya cik ekin, lagi berapa jam nak sampai,
cik ekin kata "lagi 3jam~"

aku : (-_-") ingatkan da dekat


wif pipik. nama penuh dia FITRASARI. hehe. my dear cousie, baru habis SPM dan dia sangat excited sebab dah tamat study dan rasa diri dah dewasa :)

around 7pm kami barulah kami sampai ke BAGAN SERAI PERAK


Kami stay disini, dan paling best ! bersebelahan dengan kawasan padi ! waa ;D pemandangan yang dirasakan indah ! almaklumlah, johor dipenuhi Kelapa sawit & Pokok Getah so very lah the teruja nampak sawah, terus snap2 gambar



kan akuh dah kata, akuh excited nampak padi,
Tapiiiiii ade yang lebih exciteddddd, lepas subuh, masing-masing melihat padi tau,
tak caya ? tak caya ? betull.
nak bukti ????


kan ? heheh. mereka tak thu saya duk shoot hendap gambar mereka ;p
masa ni 7.15am. tengk2 padi di pagi hari,
around 10am baru siap-siap nak ke rumah cik syikin

konfius tau. dalam family belah tok abah,
banyak ekin.
saya, FATIN FASHIEKIN
aunty saya, SITI NORASHIKIN
dan yang terbaru NOORA ASHIKIN
dan semuanya dipanggil ekin
so tok kata suh buat panngilan
EKINJEX=cik ekin+cik jex
EKINFARID=ekin+farid (my cousin)
EKINLAN=akuh dan incik lalan *tak confirm lagi
hahaha. so lepasni bertambah lagi lah insan bernama EKIN dalam family kami, saya rasa berbangga kerana nama ekin melahirkan gadis2 yang menjadi pilihan my uncle dan my cousin. hehe ;p


kami GADIS SI DULANG HANTARAN
*saya berbaju kuning


My cousin ABDUL FARID wif her beautifull fiance NOORA ASHIKIN







FATIN FASHIEKIN. NOORA ASHIEKIN. SITI NORASHIEKIN
"ekin"



saya, saya, dan sayaaa :)


my uncle & my aunty :)


SYIKIN LOVE FARID ?
silap lah, SYIKIN LOVE FAIZAL ;p


eh my name :)

ni masa ontheway balik, SubhanaAllah. perak-KL hujan terlalu lebat,
drive pn 40-80kmj, asyik brek2. accident sana sini.
then kelam kabut drive cuz kami konvoi, ada yang tertinggal,
ada yang dah laju dhadapan.
so sepanjang perjalanan, saya, mama dan adik-adik tak tidur,
sebab memerhati persekitaran
yelah, hujan terlalu lebat, kami saling jadi memerhati
saling pesan memesan, ketawa-ketawa,
tapi saya paling banyak makan kot sepanjang perjalanan,
baru setengah jam perjalanan da bising kata
'abah, kakak lapar lah"
nasib mama ni ibu yang sistematik, dia dah sediakan bekalan ok.
so kenyangg ! :)

bila ontheway balik pula
kami tapau banyak KFC.. 
MAKAN MAKAN MAKAN

ok, apepun, to my cousin, Tahniah,
semoga di Percepatkan urusan untuk mengeratkan ikatan tali Rumahtangga,
May Allah bless ur relationship.

with love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...