FOLLOWER

Wednesday, December 14, 2011

ATTENTION : PENGHULU MUKIM PAGOH

Assalamualaikum,

permulaan hari yang kurang menyenangkan bagisaya
(i'm in the bad mood)
tak boleh ke bersikap polite ?

pergi kerja saya dah rasa kurang selesa macam ada something
yang buruk akan berlaku,

then petang tadi,
saya bersama sama kak ani dan kak aida,
kami mengemas stor
so very lah the banyak kotak dalam stor tu,
menjadi kebiasaan kotak2 yang banyak tu kami akan jual
dipusat kitar semula
termasuklah botol2 ubat,
ada lah dalam 30 plastik bungkusan plastik,
saya mengangkat dan kak ani menghatr ke pusat kitar semula
3 minit je dari farmasi,
TETAPI pagoh ni kawasan yang crowded
ditambah pula farmasi bersebelahan dengan maybank
so semasa kak ani pergi kepusat kitar semula tu
saya menjaga parking dan kak aida pula surf custmer dalam farmasi
THEN TIBA-TIBA
ada sebuah kereta pajero unggu  bernumbr flat BFQ
bersikap kurang ajar dan masuk je ke parking yang sedg saya jaga
dalam keadaan kurang hajar dan muka berlagak !
dia kata "ni parking awam kan? sambil menutup pintu dengan kuat"
fine mula2 saya pun bsifat polite dan kata
"tak lama kan? sekejap lgi kawan saya nak masuk parking
dan bawa kotak2 ni ke pusat kitr semula"
then dia balas "eh!parking awam, apa hak awak ? suka hati saya lah!!"
dengan muka belagak!ee geram akuh!
then saya balas "saya berdiri kat sini menjaga parking, 
kalau saya tk perlu lot ni, saya tak aad bdiri kat sini"
then dia kata "apa awak kata ?? 
berani kata macamtu kat saya!! awk tk kenal sapa saya!"
k fikir logik, apa saya kata ???? sapa yg angkuh sekarang ?
dan dia masuk kereta dia, dia kata  
"saya penghulu pagoh, awak jangan main2 dengan saya!!!"
saya "peduli apa saya ? macam saya tk kenal penghulu pagoh" 
sambil menjeling dia.
eeeee, serius sakit hati !
kes kecik kenapa besar kan ?
dan for ur attention, saya kenal penghulu2 pagoh ok.
dan oktober haritu saya dapat laptop dari penghulu pagoh.
dan dia pelanggan saya di farmasi okey.
dan klu dia ada pegang jwatan penghulu,
kenapa dia tak ada masa penghulu2 mukim berkumpul di DEWAN PEKEMBAR haritu?
muka dia je saya tak familiar
apatah lagi kereta dia yang bernumber plat starting 'B'
kuat menyatakan dia bukan orang sini
saya bukan baru 2 hari duduk dipagoh ni ye wahai encik,
dan anda silap lah dapat memperbodohkan saya ye encik
gerrammm sangat, panas2 kena marah tiba-tiba
saya bekerja menghadap masyarakat so saya kenal siapa yg memegang
jawatan2 tinggi kat pagoh ni ! 
dan penyakit mereka semua nya ada dalam kocek saya

SubhanaAllah.

ikutkan hati nak je letupkan kerete orang tu tau,
nak calar-calarkan, nak tanggalkan tayar2 dia,
tapi sekarang IKUTKAN IMAN,
hmm, saya maafkan..
kite tak tahu masalah dia kan ?
mungkin dia marah saya sebab dia baru kena marah dengan bini dia ke. kan ?
atau mungkin dia terkejar kejar masuk bank 
sebab ada orang suruh dia bayar hutang cepat ke. kan ?
 sebab tu dia pun tak ada mood.

nasib kak ani ade belikan  CENDOL yang lazat dan sejuk
sejuk hati saya :)

with love,
FatinFashiekin


Sent by Celcom from my BlackBerry® smartphone

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...