FOLLOWER

Friday, November 11, 2011

KISAH HIDUP DAN LAGU


setiap orang mesti ade favourite song. kan ?
tak kira lah apa genre music sekalipun
then setiap orang yang suka pada sesuatu lagu tu,
sure mempunyai persamaan dengan lagu yg disukai tu.

contoh :
masa u all tgh bahagia dengn pasangn u all,
sure lagu BERDUA BERSATU-FOURTEEN menjadi pilihan kan ?
konon apa jua menimpa u all sanggup tempuh,

then kalau putus cinta pula,
lagu ALYAH-KISAH HATI, confirm menangis kalau dengar,
tapi walau sakit hati macammana pun,
u all tetap nak dengar berulang kali,
yelah nak terjemahkn dengan perkataan dan luahan
maybe tak siapa yang faham
tapi bila dengar lagu yg kait mengait dengan jalan hidup u all,
tu dah cukup kan ?

betul tak ? kan ?

so harini saya nak share mengenai lagu yang berkaitan
dengan diri saya dalam hidup dan perhubungan :)
maybe entry ni akan berunsur jiwang ye wahai darling sekalian,

suatu ketika dahulu,
tak lah lama sangat, waktu mula2 incik jantung hati mengurat saya,
actually saya REJECT. yela, takkn tiba2 nak terima kan ?
saya suka berkawan TAPI untuk serius dengn someone,
saya akan fikirkan banyak aspek,
apa baik dan apa buruk.
yela, umur makin meningkat, so takde masa nak couple then clash
thaty sometimes klu tgk org yg playboy or playgirl
saya rasa pelik. tak penat ke putus cinte ?

so sebelum accept couple firsly saya REJECT dia,
saya kata kami cuma blh bersahabat,
then masa tu lagu SIXTH SENSE-MENYESAL mcm mengejek saya :

"menyesal ku akui tak terima cintamu
dan kini engkau pergi meninggalkan diriku
terrlambat ku akui berertinya dirimu
kerna hanya dirimu sanggup cinta penawar peritku"

masa dengar lagu ni, termenung panjang okeh.

Mula-mula, Saya duga dia pelbagai, nk tgk dia ikhlas atau tidak,
and then, dia lulus, saya terima 
saya kenal kan dia pada my parents tau.
dan Allhamdulillah, untill now,
dia pn dah jadi sebahagian dari family :)

tengah bahagia-bahagia
dugaan, ex dia pula dok meroyan. kata dah berubah,
minta ampun maaf nak kembali pada incik jantung hati,
time ni mmg saya rasa sungguh berjauh hati
then dia menggunakan kelemahan incik jantung hati,
siap kata nak bunuh diri lah, 
dengan incik jantung hati dia bkn men merayu
dengan saya ? faham-faham lah kan,
tapi saya REDHA saya anggap ni petunjuk dari Allah
samaada baik atau buruk. saya terima.
masa ni, lagu YUNA-CINTA SEMPURNA
betul-betul menyentap jiwa,


"aku masnusia lemah, selalu terjatuh,
BERBEZA AKU DARIMU, KAU BERDIRI TEGUH
aku SERBA TIADA.. aku KEKURANGAN
dan bila kau tiba aku hilang dari kewujudan
sempurnanya sifatmu. tulusnya hatimu. jujurnya niatmu.
tingginya kesabaranmu.
LEPASKANLAH DIRIKU
kerna aku tak mmpu utk mena dariminanggung
sebuah cinta sempurna darimu

bukan aku tak pernah mengerti dirimu
kusanjung setiap kata cinta kau berikan aku
hilangkan rasa itu, akhirkan semua
dan bila kau sedar
aku hilang dari kewujudan"

tapi tu lah, ada jodoh tak kemana,
kami bersama sampai sekarang,
bila pk balik rasa lawak, CINTA SEMPURNA konon kan ?
dulu mula bercinta, bukan main....
sekarang ? hmm perangai sebenar masing-masing keluar aih.

tapi actually sebenar-benar lagu kami adalah
THANKS GOD I FOUND YOU-MARIAH CAREY
sekarang kalau dalam kereta,
switch MP3 then saya buka lagu ni sure dia mati kan,
saya hidupkan dia matikan.
dia kata lagu mengantuk. haha.

I would give up everything
Before I'd separate myself from you
After so much suffering
I've finally found unvarnished truth
I was all by myself for the longest time
So cold inside
And the hurt from the heart it would not subside
I felt like dying
Until you saved my life

Thank God I found you
I was lost lost without you
My every wish and every dream
Somehow became reality
When you brought the sunlight
Completed my whole life
I'm overwhelmed with gratitude
Cause baby I'm so thankful i found you.


I would give you everything
There's nothing in this world I wouldn't do
To ensure your happiness
I'll cherish every part of you
Because without you beside me I can't survive
Don't wanna try
If you're keeping me warm each and every night
I'll be all right
Cause I need you in my life

Thank God I found you (I'm thanking you)
I was lost lost without you (so lost without you)
My every wish and every dream (every dream, every dream)
Somehow became reality
When you brought the sunlight (brought the sunlight)
Completed my whole life
I'm overwhelmed with gratitude
Cause baby I'm so thankful I found you.


See I was so desolate
Before you came to me
Looking back I guess it shows
That we were destined to shine
After the rain to appreciate
The gift of what we have
And I'd go through it all over again
To be able to feel this way


Thank God I found you
I was lost lost without you (lost without you baby)
My every wish and every dream
Somehow became reality
When you brought the sunlight
Completed my whole life (whole life)
I'm overwhelmed with gratitude
Sweet baby I'm so thankful
I found you



Thank God I found you
I'm lost lost without you
I'm overwhelmed with gratitude
My baby I'm so thankful
I found you

I'm overwhelmed with gratitude
My baby I'm so thankful I found you 

secara kesimpulan :

Favourite life song : InsyaAllah-Maher Zain

try lah buka, lagu Maher Zain-InsyaAllah bagi saya,
bagi saya semangat dont give up ! sebab Allah kan ada :)

lagu Mariah carey-Thanks God i found u,
pun mengenai rasa kesyukuran, if u all buka lagu tu,
liriknya mengenai betapa dia berterima kasih sebb di hadirkan
lelaki yang menyempurnakan dia,
dalam erti kata lain, 
Hikmah dari kelukaan rupanya nak dihadiahkan
seorang insan yang lebih menyanyangi :)

ok. semua ni just apa yg saya rasakan menarik,
thats all. sekadar penceritaan dan luahan.



with love,
FatinFashiekin



No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...