FOLLOWER

Monday, September 26, 2011

KISAH PAKWE DAN MAKWE YANG SANGAT SWEET

:)

Bila saya teringat balik perkara ni..saya mesti tergelak sendirian…

Alkisahnya…saya ni ditakdirkanlah bercinta dengan sorang mamat ni..entah dari mana la datangnya… semua orang kata termasuk kawan2 saya kata dia ni baik la alim la pandai la..lepas tu tak saya duga, saya terfalling in love dengan dia.

Masa first time nak mengenali hati budi tu, memang kucar kacir juga lah perhubungan kami..dan yang saya paling tak tahan tu dia memang selalu saja buat saya sakit hati…

Eiiiii…geramnya !!!

Mana taknya, saya punya kerja partime adalah penulis novel, idea bukan senang ok nak mai masuk kepala..nak jadi cerita..dia pula sesuka hati pula mengacau laptop saya dan kemudian ssuka hati dia je terdelete kan segala maklumat yang saya save dalam hard disk….haihhh..memang sakit hati…berbulan tau saya menaip…penat lagi!!! Then bila saya tanya dia..kenapa kacau kerja saya..dengan slumber dia kata..

”Lah..awat tak habaq…”

Eiii..geramnya !!!

Selang beberapa hari, dia ada ajak saya pi shopping.Ok,fine..saya ikut jer la…dating la katakan. Lepas tu nak jadi cerita, dia punyalah excited nak pi shopping..sampai saya toleh toleh belakang..HILANG!!..

Saya cari juga dekat dekat area situ kot kot ada tapi memang hangin, dia tak ada !…saya try call, tak angkat..call lagi pun tak angkat..huhh..tension betul!! Then, saya amik keputusan tunggu kat kereta je..seminit,..lepas tu dua minit,… lepas tu….SEJAM KOT!! Huhh..memang sakit hati betul!! Then bila dia mai dekat kereta, saya tanya, pegi mana? kenapa call tak angkat??!! Yang saya tak tahan, dia dengan slumber jawab..

“Lah..pergii shopping la sayang…owh..ada call ekk?? Alah..lupa nak bagi tau…terlupa bawa hanset..hehe..”

Eiiii..geramnya !!!!

Seminggu lepas tuh..dia kata teringin nak makan masak ayam berempah dengan masak lemak cili  api.. ok..fine…saya masak jer buat dia…Tapi memang la saya ni tak la pandai masak sangat…tapi bolehlah klu setakat nak makan kan..saya tapaukan dan kami berjumpa di tasik, hidangkan dan bagi dia makan…Masa first time dia suap kat mulut tu…saya bajet dia nak kata apa-apa..Tapi dia diam..Memang tak kata apa-apa pun sampai dia habis makan..Habis makan pun tak kata apa..

Saya pn confius…dia ni no respond..sedap ka tak?? Hmm..klu ikut saya la..orang yang masak ni la kan…saya rasa ok jah lah..tapi tak tau la orang yang makan nak kata apa..huhhh…..

Esok plak, time saya on the way nak balik dari tempat keje, kereta saya pula buat hal..tak boleh start..panik gila saya time tu..malam dah ni..nak masuk Isyak dah…haihh..time saya balik keje lewat2 lah keta nak buat hal..then, saya call dia (kata kekasihkan)…

Yang saya tak boleh tahan tu..dia dengan slumber kata..

“Lah awat la call saya…call la mekanik…ingat call saya keta awak bleh jalan??….”

Eiii…geramnya !!!

Tapi…dia mai jugak lepas tuh…ada lah dia check apa ntah kt depan bonet tuh…dan lepas start…terus boleh…hmmm..dalam hati…saya kata,

“bleh la jugak mamat nih nak diharap…mekanik kecil-kecilan, janji free”…

Satu hari, dia ada bagitau yang dia kena pi outstation kat overseas. Dia kata pi kejap jah…2 MINGGU!!..hmm..saya memang no komen lah…dia nak pi buat keja dia…takkan nak kata tak boleh kot…keja doktor…biasalah…busy la kot…

Tapi..memang agak sakit hati jugak lah..boleh dia lesap macam tu jah..lepas2 naik flight....kot2 la nak call bagitau dah sampai ka..ada kat mana ka…tapi memang hampeh!!..langsung dia tak call!! Kot2 la nak bagi email ka..tapi memang tak dak…kosong inbox!!

Eiii…geramnya !!!

Pagi tuh..saya buka laptop saya…ambil balik hard disk yang dia delete kan semua data tu.. Tiap kali tgk hardisk tu, serius saya rasa marah betul ingatkan dia !…saya buka satu persatu folder..sampai la saya jumpa folder misteri yang bertajuk "WAHAI SAYANGKU"…jeng3..huishh..setahu saya, tak pernah pula saya create folder rename macamni,..surat wooo, panjang lebar :

Kata-katanya berbunyi begini:

Kehadapan kekasihku (cewahhh..),

            Semoga berada dalam keadaan yang sihat sentiasa…jangan marah-marah ek..hehe..Saya bukannya apa…saja menaip surat nih..bosan…tak tau nak buat apa…hihi
            Pertama sekali…saya nak bagi tau lah..mungkin awak tak kenal saya..tapi saya kenal jer awak…sejak awak mula bekerja dihari pertama!! Haha..eh..awak tak ingat ka saya pesakit lelaki pertama awak time tuh??!! …Masa tuh..saya nampak awak dok busy bekerja dan membelek ubat…hahaha…memang sangat lucu…saya nampak awak macam 'anak patung'..comel sangat…

Ishkk..awak ni..tak perasan ker??

            Keduanya, sori la pasal hal shopping tuh..memang saja jer saya tak mau bawa hanset time tuh…hihi..takut terkantoi…yer la…saya pi cari hardisk baru untuk awak.. Paling mahal kot!! Ingat lagi hasil penulisan awak yang saya terdelete?? Huh…memang tension..susah btul nak recover semula..memang patut la awak bengang satu hari…hihi… panjang lebar penulisan awak. Tapi saya dah bertungkus lumus recover semula dan dapatkan semula hasil penulisan awak. Allhamdulillah. Saya dapat semula. Yess !!

            Ketiganya, pasal ayam berempah dengan masak cili api yang awak masak…hmm…mesti awak bengang kan sebab saya no respond…huhu…sebab SEDAPPPP SAAANGAT  sampai saya jadi tak terkata…Eh,saya makan dalam masa 5 minit ja kot..ikut jam tangan yang awak hadiahkan buat saya…

Ishkk..awak ni..tak perasan ker??

            Keempatnya…time kereta awak rosak…hmm..awak tau tak saya CANCELLLL appointment saya dengan clien penting dari overseas sebab nak pi kat awak??!! Lepas2 tuh..jenuh saya nak pujuk diorang balik…Tau tak saya langgar smua traffic light merah!! Baju saya basah dengan peluh masa saya sampai kat awak..

Ishkk..awak ni..tak perasan ker??

            Tapi lepas saya tahu saya kena pi outstation kt oversea..saya lagi seronok…happy glerr..sebab saya tau awak mesti rinduuu kat saya kan..kan2?? Saya memang saja jer tak call awak…hihi…tapi saya ok jah…saya rasa saya dah sampai dah kot lepas awak baca surat nih…

“Wow,look !! Japan !! Fuyoo!!! Eh, ada maria ozawa !! “

Hahahahahaaaaaaaa..jangan jeles..(^-^)

            Last but not least…awak..awak jangan nakal-nakal ekk…sebab saya saaaaayang awak…

P/S: Try tengok sama x isi kandung hard disk baru yang paling mahal saya beli kan buat awak dan saya siap transferkan dengan perfect sekali didalamnya, semoga kali ini tiada kesilapan lagi dan dapat memudahkan kerja awak..…hihi

                                                                                                            Love,
                                                                                                            kekasih mu


1 comment:

cikkdayah said...

ALahai..sweet giler la😍

DEK KERANA ANAK πŸ˜…

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...