FOLLOWER

Tuesday, September 6, 2011

BERLAKU

Assalamualaikum.

Perkara yang telah berlaku !

Hallo my dearest diari,
Aish banyak pekara yang saya nak share dan saya nk upload kan gambar. Tapi seperti mana yang kalian tahu, lappy saya still sick, so tk dapat lah upload anything, kalau upload pn, kbanyakkannya saya upload di FB using my bb :)

About my bb,
Saya sangat marah kepada incik Ahmad Faizal bin Sulaiman (incik jantung hati) rasa geramm sangat, last sunday jumpa dia dan beraya bersama dia, so masa beraya, rasa boring2 tu, dia duk pegang BB saya, ye dia pun pakai BB tapi saya punya lgi canggih bbanding beliau. Ahah ;p disamping tu, saya minta tolong dia update version FB yg baru kt bb, atas kepercayaan dan konon percaya lah pada kehebatan dia, KEPUTUSANNYA, balik je rumah, segala email kt inbox, saya tk boleh delete, bukan itu sahaja ye, segala notification langsung saya tak terima. Before ni kalau ada new notification sure akan ada alert macam kita dapat sms but now sunyi sepi, 1stly tak perasan tau, just rasa pelik, mjadi kbiasaan kawan2 akan btegur sapa kt fb, so bangun tidur je PASTI ada email kat inbox atau notification dari FB samaada org poke, comment or etc.. Then bila tgk wall saya haa barulah perasan ade something wrong kat bb saya, apalgi call lah incik jantung hati kan, bebel2 tapi dia ?? Gelak besar dan kata "padan muka (kawos)" ok saya rasa dia hebat sikit sebab dia dah pandai cakap jawa sikit2 sekarang, haha, terkejut juga bila dgar dia sebut "kuwalat/kebanggetan/kawos" hehe. Ok bbalik main topic. Then dia kata "ala kamu boleh hidup sekarang without lappy, without blog and now kite nak kamu hdup without FB, padan muka" sambil gelak jahat (-_-) so kesimpulannya apa yang terjadi semuanya disebabkan beliau, dan esok saya akan kemelaka untuk memperbetulkan bb saya kembali, bukan tu je, sambil tu nak ambil DVD dari incik lalan cuz adik incik lalan ada pesan nak gambar2 raya beliau. 

About kesabaran terhadap pesakit,
Raya2 macamni tension sangat melayan karenah mereka2 yg KONON orang bandar, terlalu belagak, sesungguhnya semua nya sangat2 mencabar tahap keimanan. 

Ada custmer yang beli ubat kemudian sesuka hati nak memulangkan ubat (kebanyakkn singaporean sebab mereka mahukn duit mreka semula), 

Ada juga custmer yg bkerja sebagai nurse mcari ubat difarmasi so masa nurse tu walkin masuk dia bsaing dengan seorang custmer chinese dan custmer chinese tu jumpalah saya mengadu yang anak dia mengalami cirit birit dan muntah2 TIBA2 si nurse tu myampuk dan take over saya ok, mencelah mengatakan apa yg patut dimakan dan x patut, benggang tapi terkejut, OMG ! Nasib lah custmer chinese tu permenent custmer saya, so dia ignore kan ap yg nurse tu cakap dan trus bcerita mgnai condition anak dia pada saya dan nurse tu merah padam muka sebab malu tk dilayan. iiissh, kalau nk menunjuk awak tu nurse ke doctor ke but please behave la, bpijak dimana anda berada *sigh. 

Ada juga yg sebut ubat slang mat salleh (sangat menyampah), hehe lawak pun ada, masuk je farmasi mata bwarna warni, rambut bewarne coklat, heels tinggi mgalah, memang mcm celup omputih lah, dengan keyakinan sebut ubat namanya ECONAZINE, kalau sebutan melayu 'ekonazin' tapi dia sebut 'ekonazaine'.. Then 'cetrizine' sebutan melayu 'setrizin' tapi dia 'chetrizaineee' siap muncung2 tau, lepastu marah2 kata "eh ! Saya beli kat KL RM5 je ok ! Ekonazainee ni !" Masalahnya sayang sekalian, kami tahu kos jual barang2 difarmasi ni dan harga yg disebutkan sangat tk logik, nk menipu bertapis lah sikit, even saya tk duduk KL, saya tahu turun naik harga ubatan dan kami mjual ubatan mengikut selarasan yg diberi. *emosi. 

semalam custmer semua garang2 tau, SubhanaAllah. Mudah2 han lah segala titik kesabaran kami mharungi liku2 dapat dilihat kak alai (bos) sebab terbau bau nak naik gaji lah ;p

Macam-macam hal lah, kkni pula tanya "ekin, ekin da period belum ? Bulan ni tak da sakit2 badan ke??" Dan saya jawab "bulan ni x da sakit badan, hati sakit" hehhehe.

Kadang2 bila sebelum tidur, fikir balik apa yang terjadi rasa kelakar, TAPI bila saya letakkan diri saya menjadi PELANGGAN, saya faham kadang2 kita rasa yang kita ni betul je, that's y lah kat manapun kita, kena jaga attitude, tambahan kedai makan, sebagai pelanggan pun jangan lah cerewet sangat ye. Setiap insan ada hati dan perasaan, dapat yang boleh consider Allhamdulillah, tapi kalau dapat yang MELAWAN SEMULA ??? Hati2.

Pernah dulu saya pergi kedai makan tiba2 terjumpa seekor lalat dan saya complain pada waitrs disitu, TAPI, saya dapati cawan yang sama dia kembalikan pada saya, so bmaksud pkerja direstoren tu bukan mbuat air yg baru, TAPI sekadar mbuang lalat tu sahaja tapi dengan confident dia kata dia buat air yg baru. So kalau pkara macamni tjadi, INGAT, ye memang hak kita, tapi jangan minta air yg sama, contoh air milo ais tu yang dilihat ada lalat, sbgai ganti rugi, minta diganti dengan air lain, baru lah confident. Ye tak ? Hati2 dengan apa yg dimakan dan diminum ye ? Kata orang johor "jangan banyak cekadak.." Hehe atau bmaksud "jangan banyak complain" :)

That's all untuk malam ini. Sudi2 lah jenguk lagi ye..

With love,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...