FOLLOWER

Thursday, July 28, 2011

BELAJAR DARI PENGALAMAN MEREKA YANG MELALUI


Assalamualaikum !
1 hari ( selasa) , 2 hari ( rabu)
apa makna 2 hari ?
maknanya saya sudah 2 hari tidak update blog. Hehe
maaf lah ye. saya lebih ke arah mendahulu kan perkara yang sepatutnya di dahulukan.

Salam khamis untuk kamu sekalian ye, Ramadhan menghampiri, even lagi 4 hari, saya dah betul-betul excited. For u all information, saya dah membuat tempahan untuk berbuka di suatu tempat yang istemewa. Hehe. Suka ! puasa pun belum tapi dah over excited siap booking2 kan ? haha. Sure lah kena booking cuz limited edition punya tempat. Dimana ? kenapa kena booking ? kenapa limited edition ? kenapa rahsia bebenau ni. Jawapnnya. Rahsia. Hehe. Aumm~ Oh Ramadhan, saya amat menantikan anda dan sedaya upaya ingin menghargaimu

NEW TOPIC

Apabila tibanya tarikh2 demikian, mula lah mood saya tak menentu. Dan segera dahi saya tercatit “BEWARE I AM PMS”
hehe. Tapi saya tak menggangu sesiapa ok Cuma sesiapa mjadi pasangan hidupku nanti sure lah jadi mangsa mendengar rintihan dan luahan isi hati. Haha
mood sedih menguasai diri,
rasa sunyi lah. Sepi lah. Sedih lah. Kecewa lah.
betul-betul menyesakkan minda, rasa nak menangis mengenang nasib diri (cewah) ;P

Tapi, Allhamdulillah, isnin lepas, saya dapat mesej, sahabat saya dalam kesusahan,
berat beban yang di tanggungnya. Sesungguhnya saya sepatutnya bersyukur, atas sindrom menstrual yang saya alami, sekurangnya ia nya hanya dari pemikiran negatif saya sahaja, tetapi bagi mereka yang benar2 sedang menaggungnya, MasyaAllah. Nauzubillahiminzaliq.

Sebelum saya falling in love wif incik lalan, mereka lah pasangan yang paling secocok, sepadan dan loving dimata saya. Dan saya sentiasa terfikirkan “beruntung mereka” si gadis cantik molek, balajr dalam kos fashion designer (of cz lah cun !) , bukan sahaja cantik tetapi sentiasa menghiburkan. Si jejaka pula seorang photographer yang sangat berbakat. Saya suka apabila mereka bersama, gambar2 mereka berdua, sangat menceriakan. Almaklumlah kalau BF photographer, sure lah setiap gambar yang terhasil semuanya indah sekali. Mereka berdua sangat lah sporting. Tambahan pula, mereka dah lama bercinta.

Benarlah, jangka masa sesuatu hubungan tidak menjamin kebahagiaan dalam perhubungan, hari berganti, si gadis jauh di utara. Si jejaka jauh di selatan. Hubungan terbatas. Syak wasangka mula terbit di hati. Pergaduhan kecil menjadi besar. Hubungan cinta jarak jauh benar2 menguji. Dari pergaduhan yang kecil, bertukar menjadi besar.

Dugaan menghampiri, di saat berjauhan, si jejaka di datangi masalah, pekerjaan dan segalanya, segalanya menyesakkan minda. Si jejaka beranggapan ingin menanggung segala kepayahan bersendirian dan tidak mahu menyusahkan si gadis. Pergaduhan semakin berlarutan. Pergaduhan semakin menyakitkan. Si gadis meminta penjelasan.

Tetapi si jejaka,..... diam, mengalah, mengundur diri, meminta si gadis pergi menjauhinya agar tidak turut sama menaggung masalah yang di hadapi, si jejaka tekad mengatakan diri nya kuat asal kan si gadis selamat dan bahagia.

Si gadis, menunggu, tertanya,. Segalanya tiada jawapan tetapi hanya persoalan.. si gadis ingin bersamanya, tetapi si jejaka menggeleng tidak mahukannya. Si gadis bangun dan berlalu. Sesunguhnya saya ada di waktu si gadis memerlukan kekuatan, saya ada di saat si gadis merindukan, saya ada disaat si gadis menangisi pemergian..

Hari berlalu..

Allah maha berkuasa, doa mereka didengari oleh Allah, si gadis kini memperoleh kebahagiaan, tetapi si jejaka ? menyesal dengan apa yang di lakukan. Sesunguhnya saya turut memahami beban yang di tanggung si jejaka. Mreka berdua tidak bersalah. Mungkin takdir sudah menentukan segalanya. Mungkin ada hikmah yang cuba Allah tunjukkan, semoga mereka sedar, Allah memakbulkan doa mereka. Allah memakbulkn doa si jejaka semoga si gadis dipertemukan dengan org yang dapat menjanjikan si gadis kebahagiaan. Dan Allah memakbulkn doa si gadis agar di beri kekuatan dan kebahagiaan.

Sahabat ku, Allah memakbulkan doa kalian. Bersyukurlah..

Semoga kalian tetap kuat mengharungi liku hidup. Ingat lah, andai Allah memperkenan kan hubungan kalian, walau seisi alam membantahnya, tiada siapa boleh melawan ktentuan Allah dan andai Allah tidak memperkenankan hubungan kalian, walau seisi Alam menyokongnya, anda tetap tidak akan dapat bersama tanpa restu dari Allah swt. Ada jodoh tak kemana.

hmm, apa yang berlaku sesungguhnya memberi iktibar kepada saya. belajar dari pengalaman hidup orang lain adalah perkara yang seharusnya di ambil kira, kerana mereka telah melaluinya


so guys, hargai insan disekeliling anda. bagi yang baru clash, ingat ! dunia belum berakhir, kita ada Allah ! dan kita ada keluarga dan darah daging yang lgi penting untuk kita hargai. dunia belum berakhir tetapi baru bermula, bertahanlah, semua yang berlaku pasti ada hikmahnya :)

SAYA PUN SAYANG KALIAN

-FATINFASHIEKIN-

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...