FOLLOWER

Tuesday, December 29, 2020

ISTERI SEBAGAI PENASIHAT KEWANGAN SUAMI

 


harini tbaca ask Fynnjamal ttg dia struggle 1st year kat kazakhstan utk bayar hutang dia,
da settle baru dia balik malaysia. 


eh teringat pula masa 1st year kawin dgn somi hahah. undang2 saya yang wajib incik lalan tunaikan pada 2015 masatu adalah “sila settlekan segala hutang yang tak ada kaitan dgn saya” yela kawin dgn duda, so segla yg bkaitan pembelian dgn ex dia, saya xnk ada lagi. buka buku baru with me la kan hehe


so da kwin dgn saya, secara automatik saya penasihat kewangan, saya rombak segalanya. bayr cash tau segala hutang dgn bank, incik lalan tu duit ada tapi follow beno dengan jadual pembayaran. Allhamdulillah juga la part barang2 incik lalan mmg sehelai sepinggang duduk rumah bujang lpas menduda, dia letgo everything, lega sgt2, so sebagai menteri kewangan, saya suruh dia bayar cash segala yg x bkaitan dgn hidup baru dgn saya haha settle wei 2016clean 👍🏻👍🏻 saya tanya dia “amacam? rasa best kan? rasa tenang kan?”


2016 kami invest pada kebun,
haa barulah buka buku baru “HARTA SEPENCARIAN BERSAMA FATIN FASHIEKIN” kihkih bijak tak saya ? bijakkan. dah kawin dgn saya, so kena lah segalanya berkaitan ada nama saya pulaks hehe


2016 :
terus kami invest ke kebun pula.
tu jadinya kebun pisang suami.
saya pun guna kemahiran kira duit saya dengan buka bisnes,
tu sampai sekarang ayat saya kat somi “untungkan ada bini macam ayang”
HAHAHAHA


Allhamdulillah,
selaku menteri kewangan dalam rumahtangga ni, incik lalan pun korang tengk lah, semakin membulat menandakan cukup segalanya 😆😆😆


isteri2 yang sedang baca dan rasa nak jadi menteri kewangan rumahtangga macam saya, nasihat saya,suami tu syurga kita, tetap taat, tetap minta izin, tetap lemah lembut dan manja dalam perbincangan,


saya sejenis wanita yang sayangkan suami dan anak2, saya sanggup berhenti kerja untuk mereka, saya mula berniaga pun untuk mereka, sehingga kini, dalam rumah kami, saya paling manja berbanding anak-anak haahhaahah


dan menteri kewangan yang dimaksudkan bukan la saya pegang duit suami 100% ye, TIDAK, tapi keseluruhan duit saya dn suami, dalam apa jua tindakkan, akan ada perbincangan, tiap hujung bulan kami akan meeting, saya amanah, dia amanah. ni contoh bini dapat keluar isinar 10k, bini tak sombong, bini bagi suami.. baik kan bini (tapi dia bonus cny kena bagi 2kali ganda lah) HAHAHAHAHAHA

mencintaimu dlm susah dn senang,
fatinfashiekin





No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...