FOLLOWER

Saturday, September 5, 2020

DEAR SUAMI

 

selalu tertanya, kebaikan apalah yang saya buat sampai Allah SWT hadirkan dia menjadi suami saya. saya tak tahu apa masalah yang dia hadapi dengan hubungan dia yang sebelumni, langsung saya tak bertanya sejak berkahwin, yang saya tahu, dia kini suami saya dan kami bersama-sama mengharmonikan rumahtangga kami ♥️

.

1) dia sangat bertanggungjawab, walaupun saya ada bisnes, dia layan saya umpama saya surirumah sepenuh masa, dia bagi duit bulan2, bayarkan bill hp saya, insuren saya, segala head to toe saya mesti dia hulur duit, segala apa yg lidah saya teringin, dia psti tunaikan, gaji saya dari lalanfood dia cuma pesan, “simpan” dn dia create juga tiap bulan saving for me, sejumlah duit trs ke asb saya. utk anak2 pula ada simpanan khas tiap bulan ke sspn. saya sendiri kagum dengan sikap btanggungjwb dia.

.

2) bapa yg baik, tak pernah marah anak ! yup. langsung tak pernah, sebabtu semua anak sayang dia. akila dn alisya pn pernah cakap “abah tak pernah marah”.. kaseh pn kalau pergi playground, orang akan kata “manja dgn ayah dia” sbb, mmg manje. everynight kalau anak terjaga, incik lalan tak kn kejut saya, kdg2 anak tjga, say sgja bt ttido nk tgk dia kejut saya tak, jawapannya, tak. incik lalan uruskan anak tiap malam tanpa mganggu tidur saya.

.

3) dia berhenti merokok utk our relationship 😇yup, part ni terharu. dia kata dulu dia ada cb bhenti tp dsebabkan masalah dia, dia stress dn mula smoking, sy sbgai isteri sekadar cakap “jangan merokok dpn ayang” tp sy selalu akan cium dia slpas balik kerja dn blh tahu kalau dia merokok, then da kawin, hari2 cium rasanya dia segan kot selalu kantoi, ttbe saya perasan, dia da stop smoking, say kata “sbb ayang ke abang bhenti” dia cme jwb “eleh mneade” but, i know ! its for our relationship 😇

.

4) dia jadikan saya isteri yang baik, sebelumni saya sejenis on off tudung, dn saya akan kata “yang, ayg x pakai tdg, dose ayg abg tanggungkan,” haha but then mjelang suami ke 40an ni bila dia mula tegur bini lambatkan solat dn lain2 hehe, so saya rasa bsmangat sama nk jd isteri yg more better, nak ke syurga bsama ♥️

.

5) dia pndai semua benda : suruh la dia buat apa-apa, dia perfect ! pndai masak, pandai bcucuk tanam, pandai mmncing, pandai menukang, pndai dalam pmbelajran, semuaaa dia mahir 😇

.

saya sentiasa mesej dia ulang2, saya kata :

 “ ayg suke utk berithu orang yg baru kawin “kawin ni best ! kawin funn !” but ayang tahu. ianya best dan funn ofcz sebab pasangan kita yg buat hubungan tu best”

.

dear husband, tak tahula kenapa ayang nak menaip semua ni, oh maybe td ayg sibuk kat dapur dan dari dapur tengk keakraban abang dn anak2 bermain pistol2, its make me rasa sangat bersyukur 😇

.

i love u



No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...